Sebastian Vettel staat open voor nieuwe uitdagingen na Formule 1

Sebastian Vettel staat open voor nieuwe uitdagingen na Formule 1
© Ferrari F1

Sebastian Vettel heeft tot en met eind 2020 een contract met het Formule 1-team van Ferrari. In tegenstelling tot zijn jongere teamgenoot, die zich voor de komende jaren van een rode bolide heeft verzekerd, loopt het contract van de viervoudig wereldkampioen af.

In de paddock werd al druk gespeculeerd dat 2020 wel eens het laatste jaar van Sebastian Vettel wordt. Maar Sky Italia weet te melden dat de voormalige Red Bull-coureur een eenjarig contract is aangeboden door de Scuderia, waarbij de Duitser financieel flink moet incasseren. Tot en met 2020 verdient Vettel ongeveer 40 miljoen euro per seizoen, maar volgens de Italiaanse media zal daar - wanneer hij besluit bij te tekenen - een fors percentage vanaf gaan. Om welke percentages en bedragen het gaat is niet bekend.

Sebastian Vettel is al aan het nadenken over de toekomst van zijn carrière na de Formule 1. "Als ik realistisch ben, zal ik er over tien jaar niet meer bij zijn [in de Formule 1]", aldus de viervoudig wereldkampioen tegenover Motorsport.com. "Ik denk dat het een natuurlijk proces is om over na te denken. Ik prijs mezelf gelukkig, omdat ik me in de gelukkige positie bevind die mij in staat stellen om veel dingen te kunnen doen, zodra ik heb besloten om te stoppen met Formule 1."

Vettel weet nog niet wat hij na de Formule 1 gaat doen, hij heeft er nog niet al te veel bij stil gestaan. "Misschien racen, misschien iets anders in de autosport of iets heel anders, wat niets met autosport te maken heeft. Ik heb wat ideeën, maar heb nog geen beslissing genomen. Ik ben ontspannen en heb nog helemaal geen haast", aldus Vettel.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Wilt u hier adverteren? Laat u informeren over de mogelijkheden. U krijgt vandaag nog antwoord.
Vraag informatie aan
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk
vrijdag 03 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 04 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 05 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.