VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Sebastian Vettel pakt in Turkije weer eens een podium

Sebastian Vettel pakt in Turkije weer eens een podium
© Ferrari F1

Sebastian Vettel pikte in de laatste ronde de derde podiumplek van zijn teamgenoot Charles Leclerc in. De Monegask probeerde de man op de tweede plek te verschalken, maar vergaloppeerde zich. Vettel zag zijn kans en nam die ook. Vettel kwam als tweede onder de finishvlag door en scoorde samen met zijn teamgenoot Leclerc het beste resultaat dit seizoen voor Ferrari.

Na een teleurstellende kwalificatie hebben Sebastian Vettel en Charles Leclerc in Turkije een hele mooie race gereden. En onder andere dankzij een goede strategie bereikte de Duitser de derde trede van het podium. Met Leclerc op de vierde plek neemt Ferrari het beste resultaat van het seizoen tot nu toe mee naar Maranello.

In de laatste paar ronden, met Lewis Hamilton aan de leiding, had het Scuderia-duo een geweldig tempo waardoor ze de tweede man in de race, Sergio Pérez, in de Racing Point naderden. Leclerc leidde de aanval op de Mexicaan in de allerlaatste ronde. Pérez maakte een fout in bocht 11 en de Monegask kon er voorbij, maar de Racing Point-coureur vocht zich terug en probeerde de plaats terug te krijgen. Terwijl Leclerc probeerde te verdedigen, ging hij wijd in bocht 12 en Sebastian Vettel pikte de derde plaats van Leclerc af.

Sebastian Vettel onthulde na de race dat hij er met nog 20 ronden te gaan over nadacht om zijn regenbanden in te wisselen voor slicks. Maar deed het uiteindelijk niet. "Ik denk dat niemand het aandurfde om te gebruiken", legt Vettel uit: "Er was regen voorspeld, maar die kwam uiteindelijk niet. Ik had ze heel graag willen proberen, omdat ik denk dat het een kans was geweest om de race te winnen. Maar ik ben ook blij met P3", aldus Vettel.

Charles Leclerc was natuurlijk bijzonder teleurgesteld na het mislopen van zijn Turkse podium."Ik ben mezelf tegengekomen", onthult Leclerc, die iets te veel vergde van de grip, die er niet was. "Ik ben blij voor Sebastian [Vettel] en het team en probeer het zo snel mogelijk te vergeten."

Met 27 punten gescoord vandaag staat Scuderia Ferrari zesde in het kampioenschap voor constructeurs, maar de derde plaats - nog in handen van Renault - is nu nog slechts 6 punten voor de Italiaanse renstal verwijderd.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.