Sebastian Vettel ontkracht geruchten: "Ik ben en blijf bij Ferrari"

Sebastian Vettel is voorlopig niet van plan om te stoppen met de Formule 1, ondanks de frustraties die de moderne Formule 1 met zich meebrengt. In Canada werd de Duitser bestraft voor het onveilig terugkeren op de baan na een slippertje, zijn overwinning werd hem na een tijdstraf van vijf seconden ontnomen en hij werd als tweede geklasseerd.

Sebastian Vettel ontkracht geruchten: "Ik ben en blijf bij Ferrari"
© Ferrari F1

Sebastian Vettel leek aan het begin van het GP-seizoen de te kloppen man. Tijdens de wintertests leek niets hem in de weg te staan om serieus voor een vijfde wereldtitel te kunnen strijden, maar het pakt allemaal iets anders uit dan dat Ferrari in de planning had staan.

In de wandelgangen werd gefluisterd dat Sebastian Vettel na 2019 zou stoppen met zijn Formule 1 carrière. Maar de viervoudig wereldkampioen is dat helemaal niet van plan, zo liet hij weten.

Op donderdag sprak Vettel met de verzamelde pers in Oostenrijk. "Ik ben er en ik ben gek op racen. Ik denk dat de auto's erg gaaf zijn om in te rijden, ze zijn erg snel. De snelste waarin ik ooit heb gereden", aldus Vettel. "Kunnen we het beter doen? Ik denk van wel. Ligt het allemaal aan mij? Helaas niet."

"Maar, precies wat ik eerder al heb gezegd, we zien wel wat de toekomst in petto heeft. Ik ben hier [bij Ferrari] nu en voor zover ik weet ben ik er ook volgend jaar nog bij, ik denk niet aan stoppen", laat de viervoudig wereldkampioen weten.

Tijdens de Grand Prix van Oostenrijk hoopt Ferrari er beter voor te staan, net als bij de komende races. Het circuit laat veel afhangen van het motorvermogen en daarvan heeft Ferrari voldoende aan boord, zo niet het meeste van alle teams.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race