Sebastian Vettel na derde startplek: 'Niet het beste uit de auto gehaald'

Sebastian Vettel na derde startplek: 'Niet het beste uit de auto gehaald'
©Scuderia Ferrari
15 sep 2018 - 21:19
Ries Boogert
DELEN

Ferrari maakte bijna weer een kapitale fout. De Italiaanse formatie was voornemens om Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen in Q2 op de ultrasofts hun snelste tijd te laten rijden. Maar dat kwam ze bijna duur te staan, omdat ze niet tijdig de juiste temperatuur in de banden kregen.

Halsoverkop werden Vettel en Räikkönen halverwege Q2 snel van de hypersofts voorzien. Het zag er even naar uit dat de Ferrari-rijders onder de voet werden gelopen door de middenvelders, die aanzienlijk sneller waren op hun hypersofts. Maar gelukkig kwam het op het nippertje allemaal goed.

Terwijl Kimi Räikkönen zich op plek vijf kwalificeerde, deed Sebastian Vettel het een stukje beter door zich als derde te laten klokken. De Duitser denkt dat er meer in had gezeten, maar goed, dat is achteraf gepraat.

"Onze ronden waren verre van ideaal", begint Sebastian Vettel. "En onze kwalificatie was niet zo goed als het had kunnen zijn. Ik denk dat we niet het beste uit onze auto hebben gehaald. We hebben geen glad verlopen sessie meegemaakt en dat is dat."

"Het gat lijkt groot, maar dat komt deels omdat het een erg lange baan is, dus ik maak me niet ongerust voor de race. Lewis [Hamilton] had een erg goed rondje, maar het was niet onmogelijk geweest om hem te verslaan", denkt Vettel.

"Vanzelfsprekend is het altijd beter om voorop te starten, maar ik denk dat morgen alles goed komt", gaat Vettel vol zelfvertrouwen verder. "De auto is goed, dus ik denk dat we goed kunnen volgen in de kopgroep. We hebben bijna twe uur de tijd [in de race] om iets te doen."

"Je weet nooit wat er allemaal gaat gebeuren. We hadden beter moeten presteren, gezien het feit dat we daarvoor alles in huis hebben, maar vandaag kregen het niet helemaal op de rit."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00