Sebastian Vettel na Chinese Q3: "Ik moest iets doen"

Sebastian Vettel vindt niet dat hem ook maar iets te verwijten valt na zijn ongelukkige inhaalactie op Max Verstappen in de slotfase van de kwalificatie voor de F1 Grand Prix van China.

Sebastian Vettel na Chinese Q3: "Ik moest iets doen"
©Pirelli

"Iedereen wilde op dezelfde plaats rijden", aldus de Duitse Ferrari-coureur. Door het incident kon Max Verstappen niet meer aan zijn tweede run in Q3 beginnen, met als gevolg dat hij zondag vanaf de vijfde plek zal starten. Dit terwijl de Nederlander weet dat er meer in had gezeten.

Omdat Vettel de Nederlander had ingehaald kon op met de hakken over de sloot alsnog beginnen aan zijn laatste snelle run. Vettel verbeterde en start zondag vanaf de derde positie.

"Ik reed aan het einde van het treintje, ik bevond me in een lastige positie", vervolgt Vettel na afloop tegenover de aanwezige pers. "Toen vertelde het team me dat ik nog maar enkele seconden had om de finish te passeren, dus ik moest iets doen."

De Ferrari-rijder uit Duitsland kreeg de indruk dat Verstappen zelf en zijn team misschien niet op zaten te letten. "Als iedereen tempo had gemaakt en had doorgereden, hadden we het allemaal gehaald. Het leek net alsof de rest zich niet bewust was van de ernst van de situatie."

Max Verstappen was na de mislukte kwalificatie woest en dat moest de hele wereld weten. "De volgende keer ga ik ook hun vern**ken", was een van de op Vettel en de Renault-rijder gerichte opmerkingen tegenover Jack Plooij van Ziggo Sport.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET