Sebastian Vettel "moet iets rechtzetten" in Duitsland

De Grand Prix van Duitsland staat voor de deur en dat roept vooral voor Sebastian Vettel herinneringen op. En dat zijn niet al te beste herinneringen. Voor zijn uitvalbeurt uit leidende positie staat bij de viervoudig wereldkampioen nog in zijn geheugen gegrift. "We moeten iets rechtzetten, en ik in het bijzonder", aldus Vettel.

Sebastian Vettel "moet iets rechtzetten" in Duitsland
© Ferrari F1

Sebastian Vettel staat de popelen om zijn slechte beurt tijdens de 2018-editie van de Grand Prix van Duitsland recht te zetten. Tijdens de race op Hockenheimring in 2018 leidde de thuisrijder de Grand Prix van Duitsland. Het begon te regenen en Vettel schat de situatie in de catacombe verkeerd in, remt te laat en te hard en schuift kansloos door de grindbak tegen de bandenstapel. Nul punten voor Vettel en een hoop ellende in de internationale media stort op de schouders van de Ferrari-rijder.

Voor het komende weekend is Vettel meer dan gemotiveerd om zijn fout te herstellen. "We moeten iets rechtzetten, en ik in het bijzonder, ik kijk er erg naar uit om in Hockenheim te racen", steekt Vettel van wal. "Het is belangrijk om meteen een goede gevoel te hebben met de auto op de baan. Vooral de eerste bocht is lastig, maar als je daar goed begint is dat een goede basis voor de rest van de ronde", aldus Vettel.

Het zelfvertrouwen van Sebastian Vettel is momenteel niet al te best. Tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië, anderhalve week geleden, beukte de Duitser Max Verstappen van de baan. Hij zou zich vergist hebben en nam de verantwoordelijkheid voor het incident op zich. Verstappen werd vijfde en Vettel kwam na een tijdstraf van 10 seconden als zestiende over de meet.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET