VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Sebastian Vettel heeft nog steeds vertrouwen in Ferrari

Sebastian Vettel heeft nog steeds vertrouwen in Ferrari
© Ferrari F1

Sebastian Vettel krijgt voor het raceweekend in Spanje een splinternieuw chassis. Zo werd eerder deze week bekendgemaakt. Vettel weet nog niet of het hem veel zal helpen, maar de Duitser heeft alle vertrouwen in Ferrari. Zo liet hij donderdag weten.

"Ik krijg een nieuw chassis, omdat ze een scheurtje ontdekt hebben, maar ik denk niet dat het mijn prestaties verrassend zal verbeteren", aldus Vettel donderdag tegenover de pers in Barcelona. "In de twee races op Silverstone heb ik geworsteld, maar ik heb genoeg ervaring om me daardoor niet van de wijs te laten brengen. Het kan nou eenmaal tegenzitten."

"Het enige wat er aan gedaan kan worden is nog harder werken en dat doen we dus ook, ik en het team van mensen waar ik mee werk", voegt Vettel toe. "Ik heb al het vertrouwen in het team en dat zou ik niet zeggen, als ik er niet in geloofde. Ik kan je zeggen dat de jongens van het team net zo hard als ik wensen dat we weer voor podiumposities kunnen vechten."

Het heilige vuur is nog niet gedoofd bij de viervoudig wereldkampioen, ook al gaat het momenteel niet zoals hij wil. "Ik heb niet de passie verloren om voor podiums te vechten, ook al krijg ik niet uit de SF1000 wat ik zou willen en zoals Charles [Leclerc] wel doet", aldus de strijdlustige Duitser.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.