VT114 aug - 11:00
VT214 aug - 15:00
VT315 aug - 12:00
QUALI15 aug - 15:00
RACE16 aug - 15:10

Sebastian Vettel blijft steken in Q2: "Ik was niet blij met mijn auto"

Sebastian Vettel blijft steken in Q2:  "Ik was niet blij met mijn auto"
© Ferrari F1

Sebastian Vettel maakt tot nu toe een dramatisch GP-weekend in Oostenrijk mee. De Duitse Formule 1-coureur uit Heppenheim kon in de kwalificatie niet eens door Q2 komen en miste zo een plek in de top tien.

Dat Ferrari hun zaakjes niet op orde had was al duidelijk, maar dat het zo dramatisch zou zijn had niemand vooraf kunnen bedenken. Terwijl Charles Leclerc met de hakken over de sloot, met een tiende tijd in Q2, naar Q3 ging, bleef Vettel teleurgesteld achter in de pits.

In gesprek met Sky Sports liet Vettel weten dat hij niet het goede gevoel had met de Ferrari SF1000, het chassis waarmee Ferrari foutjes heeft gemaakt. Zo liet het team eerder deze week weten bij monde van teambaas Mattia Binotto.

"Ik was niet blij met de auto, maar misschien ziet het er voor morgen beter uit", begint Vettel. "Morgen ziet het er allemaal anders uit. Misschien als de baan dan wat warmer wordt, kunnen we daar voordeel uithalen. In racetrim zijn we altijd beter en we zullen er bij zijn om terrein goed te maken en om punten te pakken", aldus Vettel.

Naar verwachting komt Ferrari pas over twee weken - in het Hongaarse GP-weekend - met een eerste update. Het is voor Sebastian Vettel en zijn teamgenoot Charles Leclerc, die niet verder kwam dan de zevende plek in de kwalificatie, dat Ferrari forse stappen voorwaarts maakt.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.