Sean Gelael viermaal in actie voor Toro Rosso

Sean Gelael viermaal in actie voor Toro Rosso
Foto: Sean Gelael (Toro Rosso) - Bron: Red Bull Contentpool

Niemand minder dan Sean Gelael stapt de komende weekenden in één van de beide Formule 1 auto van Toro Rosso tijdens de eerste vrije trainingen. Het gaat om 4 raceweekenden: Singapore, Maleisië, USA én Mexico. De 20-jarige Gelael (Indonesië) rijdt momenteel in de FIA Formula 2 en heeft al eerder voor Toro Rosso getest voor de Grand Prix in Bahrein en Hongarije.

Teambaas Franz Tost is enthousiast over de jonge Gelael. "Tijdens de testen in Bahrein en Budapest performde Sean heel erg goed en hielp het team op een professionele manier. Dit alles met een volwassen benadering van de complexe taak om de engineers de juiste feedback te geven. Iedereen in het team was onder de indruk van zijn prestaties, zijn technische kennis en zijn inzet. Daarom zijn we blij dat hij opnieuw vrije trainingen voor zijn rekening gaat nemen voor vier Grands Prix. Ik ben ervan overtuigd dat hij opnieuw uitstekend werk voor ons team gaat verrichten", aldus een zeer uitgesproken Tost.

Ook Gelael zelf is zeer in zijn nopjes. "Het is een geweldige kans! Ik wil als eerste iedereen bedanken die dit mogelijk maakt en wat het meest belangrijke is, voor het vertrouwen dat ze in me hebben. Het is een eer om te mogen rijden in de Formule 1. Ik start in Singapore en Maleisië, twee locaties die zo dicht bij mijn thuisland Indonesië liggen. Ik zal de kans gebruiken om alles in me op te nemen en zo veel mogelijk te leren. Ik hoop dat ik veel goeds kan doen voor Scuderia Toro Rosso en het team met veel en goede data kan verblijden van deze belangrijke eerste vrije trainingen."

Er wordt nog een tijdschema opgesteld in welke van de twee Formule 1 auto's en bij welke Grand Prix Sean zal rijden. Het is nog niet bekend wanneer dat schema wordt vrijgegeven.

Door: Kris Souverijn

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.