Sean Gelael test de STR12: "Een dag om nooit meer te vergeten"

Sean Gelael test de STR12: "Een dag om nooit meer te vergeten"
Foto: Sean Gelael (Toro Rosso / F2: Pertamina Aden) Barhein test 2017 - Bron: Red Bull Contentpool

Geen van de vaste Toro Rosso-rijders zaten dinsdag achter het stuur van de Toro Rosso STR12. De Indonesische F2-rijder Sean Gelael nam de werkzaamheden voor zijn rekening en de 20-jarige F2-coureur was ontzettend enthousiast over zijn ervaring in een Formule 1-wagen, "Een dag om nooit te vergeten" was zijn eerste reactie na de klok van 17:00 uur.

"Vandaag was een dag om nooit te vergeten", aldus Sean Gelael over zijn allereerste testdag voor Toro Rosso. "Om eindelijk in een Formule 1-wagen te rijden is een droom die voor mij, net als iedere andere coureur, werkelijkheid is geworden, en om het voor Scuderia Toro Rosso te mogen doen maakt het extra bijzonder."

Ondanks dat de Indonesische F1-coureur in de ochtend problemen kreeg met zijn bolide, een elektrisch probleem was het euvel, was Gelael bijzonder positief over zijn eerste ervaring in de Formule 1-wagen. De F2-Pertamina coureur had de dag van zijn leven en reed maar liefst 78 ronden en wist zelfs de achtste tijd, van twaalf deelnemende coureurs, neer te zetten.

"Wat een bijzonder gevoel!", gaat Sean Gelael verder. "De F1-wagen van dit jaar is een beest, het gaat zo snel! Ik wist me snel aan te passen en verbeterde me steeds mee gedurende de dag. Ik reed een flink aantal ronden en kon zo redelijk snel aan de wagen wennen. De G-krachten en de grip is ongelooflijk, en het verschil tussen een F2-wagen en een F1-wagen is het grootste verschil wat ik ooit heb meegemaakt."

"Het is geweldig om in een F1-wagen te rijden. Ik meen het, echt waar, het was een erg bijzondere dag en ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt ontzettend bedanken. Ik kan niet wachten om ergens in de komende maanden weer plaats te nemen in de Toro Rosso STR12", aldus een super enthousiaste Sean Gelael.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.