Saubers blijven steken in eerste bedrijf van de kwalificatie

Saubers blijven steken in eerste bedrijf van de kwalificatie
©Sauber F1
2 sep 2018 - 11:00
Kris Souverijn
DELEN

Volkomen onverwacht hebben beide coureurs van Sauber F1 zich niet in Q2 gekwalificeerd. Charles Leclerc kwalificeerde zich voor de Grote Prijs van Italië op plek zeventien en Marcus Ericsson kwam niet verder dan een negentiende plek.

Ericsson kwalificeerde zich dan wel als negentiende maar zal ondanks zijn gridstraf een plekje cadeau krijgen en start als 18e. Leclerc start 2 plekken naar voren, op P15. Dit door de gridstraffen van Hülkenberg en Ricciardo.

Het zat er niet in voor Sauber. Dit is ietwat tegenvallend gezien de prestaties van afgelopen tijd van het team. Leclerc deed zijn best, maar op de één of andere manier lukte het niet om in Q2 te komen. Hij ging te wijd, kwam op het vuil dat was de nekslag. Over de boardradio vroeg hij zich af waarom ze zo langzaam waren. Het team antwoordde dat later te bespreken. “Ik was heel blij met mijn rondetijden en niemand had verwacht dat ik Q2 niet zou halen. Ik ben erg teleurgesteld.”, aldus Leclerc.

Ericsson vertelde moeite te hebben om de kwalificatie op te bouwen na zijn crash gisteren. Hij was wel wat teleurgesteld en had in Q2 willen komen. Maar de gouden regel geldt ook voor Sauber, de punten worden pas verdeeld zondag aan het einde van de race.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019