Sauber blijft steken in Q1, Wehrlein voor Ericsson

Een flinke domper voor het Zwitserse Sauber-team, beide rijders bleven steken in het eerste deel van de kwalificatie. Pascal Wehrlein en Marcus Ericsson kwamen niet verder dan een P18 en P19. Een kleine gelukje bij een ongeluk, door de enorme gridstraf van McLaren-rijder Stoffel Vandoorne schuiven de Sauber-coureurs een plek op en zullen ze de race in Sochi starten vanaf P17 en P18.

Sauber blijft steken in Q1, Wehrlein voor Ericsson
Foto: Pascal Wehrlein (Sauber) - Bron: Sauber F1 Media

Ondanks dat Pascal Wehrlein opnieuw voor zijn teamgenoot wist te kwalificeren kon de Duitser niet tevreden zijn en steekt de hand in eigen boezem. "Ik ben absoluut niet tevreden met ons resultaat in de kwalificatie", aldus Wehrlein. "Ik maakte aan het begin van Q1 een fout en dat heeft me veel tijd gekost. Ik heb ook problemen met de balans van de auto. Daarnaast komen we veel snelheid te kort op de rechte stukken. We gaan ons best doen in de race", aldus een teleurgestelde Pascal Wehrlein.

Marcus Ericsson werd voor de tweede maal op rij door zijn teamgenoot Pascal Wehrlein voorbij gereden in de kwalificatie. Maar ondanks de startposities denken de Sauber-coureurs dat ze in de race wat goed kunnen maken. Ook Marcus Ericsson zat na de kwalificatie behoorlijk in zak en as: "Een teleurstellend resultaat", begint de Zweed.

"Ik denk dat we tijdens de derde vrije training - VT3 - vooruitgang boekte, helaas ontdekte we tijdens VT3 een probleem met de motor en we konden dat niet meer oplossen voor de kwalificatie. Ik ben er zeker van dat we dat probleem voor de race de kop in hebben gedrukt. Ook de gele vlaggen in Q1 hebben niet geholpen, we hadden zonder die problemen best in Q2 kunnen geraken", stelt Ericsson positief. "Maar goed, zo gaat dat soms in de racerij. Ik ben positief over de race, we gaan de goede kant op."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race