Sainz verwacht Leclerc op de hielen te zitten komend seizoen

Carlos Sainz, Charles Leclerc en de andere coureurs van de Ferrari Academy krijgen volgend weekend op Fiorano de kans om te oefenen in de Ferrari bolides uit 2018. Voor Sainz een kans om alvast een beetje thuis te raken in team Ferrari, wat volgens hem hard nodig is.

Sainz verwacht Leclerc op de hielen te zitten komend seizoen
© Ferrari F1 | Carlos Sainz was in december 2020 al te gast bij Ferrari in Maranello.

De Spanjaard denkt namelijk dat hij een nadeel heeft vergeleken met zijn teamgenoot: “Ik ken de auto niet zoals Leclerc hem kent, en heb als we aan het kampioenschap beginnen nog maar anderhalve testdag erop zitten”, vertelt Sainz aan de Italiaanse Mediaset. “Aan het begin van het seizoen moet ik waarschijnlijk veel wennen aan de nieuwe bolide, maar ik verwacht de tweede helft volop mijn teamgenoot te kunnen uitdagen.”

Leclerc gaat ondertussen al zijn derde seizoen in bij het rode team en is volgens Sainz één van de sterkste coureurs op de grid. “Charles is een mix van frisheid en ervaring, en dus een goed ijkpunt voor mij”, vertelt de Spanjaard. Sainz benadrukt dat hij een sportieve teamgenoot wil zijn van Leclerc, zoals hij ook voorgaande jaren was van Lando Norris. Onder andere hierdoor heeft McLaren goede punten kunnen scoren (derde in het constructeurskampioenschap in 2020). “De relatie met een teamgenoot is voor mij nooit een issue geweest”, sluit hij af.

Als voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Ferrari deze week, van maandag 25 tot en met vrijdag 29 januari een privétest gepland. In totaal krijgen zeven aan Ferrari gekoppelde coureurs de gelegenheid om in de Ferrari-bolide van 2018 (de SF71H) te rijden. De test wordt gehouden op Fiorano circuit, wat eigendom is van de Italiaanse renstal.

Charles Leclerc krijgt het stuurtje van de Ferrari-bolide van 2018 vandaag (dinsdag) in zijn handen. En morgen is het de beurt aan nieuwkomer Carlos Sainz. De Spanjaard komt dit jaar voor het eerste in de Ferrari-kleuren uit en krijgt ook op donderdagochtend nog de gelegenheid om kennis te maken met zijn nieuwe werkplek.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Carlos Sainz jr.Charles LeclercF1 nieuws 2021Ferrari F1Formule 1 2021
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.