De Spanjaard denkt namelijk dat hij een nadeel heeft vergeleken met zijn teamgenoot: “Ik ken de auto niet zoals Leclerc hem kent, en heb als we aan het kampioenschap beginnen nog maar anderhalve testdag erop zitten”, vertelt Sainz aan de Italiaanse Mediaset. “Aan het begin van het seizoen moet ik waarschijnlijk veel wennen aan de nieuwe bolide, maar ik verwacht de tweede helft volop mijn teamgenoot te kunnen uitdagen.”
Leclerc gaat ondertussen al zijn derde seizoen in bij het rode team en is volgens Sainz één van de sterkste coureurs op de grid. “Charles is een mix van frisheid en ervaring, en dus een goed ijkpunt voor mij”, vertelt de Spanjaard. Sainz benadrukt dat hij een sportieve teamgenoot wil zijn van Leclerc, zoals hij ook voorgaande jaren was van Lando Norris. Onder andere hierdoor heeft McLaren goede punten kunnen scoren (derde in het constructeurskampioenschap in 2020). “De relatie met een teamgenoot is voor mij nooit een issue geweest”, sluit hij af.
Als voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft Ferrari deze week, van maandag 25 tot en met vrijdag 29 januari een privétest gepland. In totaal krijgen zeven aan Ferrari gekoppelde coureurs de gelegenheid om in de Ferrari-bolide van 2018 (de SF71H) te rijden. De test wordt gehouden op Fiorano circuit, wat eigendom is van de Italiaanse renstal.
Charles Leclerc krijgt het stuurtje van de Ferrari-bolide van 2018 vandaag (dinsdag) in zijn handen. En morgen is het de beurt aan nieuwkomer Carlos Sainz. De Spanjaard komt dit jaar voor het eerste in de Ferrari-kleuren uit en krijgt ook op donderdagochtend nog de gelegenheid om kennis te maken met zijn nieuwe werkplek.