Sainz sr. zegt dat zijn zoon niet twijfelt: "Hij heeft alle vertrouwen in Ferrari"

Carlos Sainz jr. rijdt in 2020 zijn laatste F1-seizoen voor McLaren. Vanaf 2021 zal de Spanjaard Sebastian Vettel bij Ferrari vervangen en de nieuwe teamgenoot worden van Charles Leclerc. Ferrari presteert in 2020 niet veel meer dan een middenklasser, maar dat deert Sainz jr. niet. Volgens Sainz senior heeft zijn zoon alle vertrouwen in Ferrari.

Sainz sr. zegt dat zijn zoon niet twijfelt: "Hij heeft alle vertrouwen in Ferrari"
McLaren F1 | Carlos Sainz jr. op vrijdag in Italië (2020)

Carlos Sainz senior maakt zich geen zorgen over de toekomst van zijn zoon: "Als er een team is dat in korte tijd kan herstellen, is het Ferrari", weet de tweevoudig wereldkampioen in de rallysport. En daarmee herhaalt de Spanjaard zich. "Carlos heeft er alle vertrouwen in dat als er een team is dat in staat is om in korte tijd te herstellen, dat Ferrari is", aldus de rallylegende tegenover het Spaanse persbureau EFE. "Daar twijfel ik geen moment aan", benadrukt hij.

"Ik heb niet veel informatie over de herstelplannen van het Maranello-team, maar ik las in de pers dat ze een nieuwe motor bouwen en de ontwikkelingen zijn positief. Ik heb mijn zoon niets gevraagd uit respect voor zowel hem als Ferrari", aldus de 58-jarige vader van Sainz jr.

Lees hieronder verder

Carlos Sainz jr, die in september 26 werd, rijdt sinds 2015 in de Formule 1 en heeft gereden met Toro Rosso, Renault en McLaren, en heeft een Ferrari-contract in handen voor de seizoenen 2021 en 2022.

Vorig jaar behaalde Sainz zijn beste resultaat uit zijn F1-carrière door als zesde te eindigen in het wereldkampioenschap voor coureurs en zijn eerste podium te scoren in Brazilië, waar hij als derde eindigde achter Verstappen en Gasly. Dit jaar tijdens de Grand Prix van Italië greep Sainz jr. net naast de zege. Hij werd tweede en moest Pierre Gasly in een knotsgekke race voor zich dulden.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Carlos Sainz jr.Carlos Sainz sr.F1 nieuws 2020Ferrari F1Formule 1 2020Formule 1 2021
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.