Sainz gefrustreerd nadat kapotte remschijf zijn kwalificatie verziekte

Carlos Sainz is erg gefrustreerd dat zijn kwalificatie in rook opging nadat een remschijf aan de achterkant er de brui aan gaf. De Spanjaard spinde en kwam niet meer van zijn plek, iets wat de enige rode vlag als gevolg had. Nu moet Sainz vanaf P15 aan de race beginnen en dat biedt niet veel mogelijkheden om punten te scoren.

Sainz gefrustreerd nadat kapotte remschijf zijn kwalificatie verziekte
© McLaren F1

Niet een defecte versnellingsbak, zoals aanvankelijk werd gedacht, maar een kapotte remschijf zorgde er zaterdagmiddag voor dat Carlos Sainz aan het eind van het rechte stuk in bocht 1 tot stilstand kwam. De Spanjaard wilde in Q2 net aan zijn snelle ronde beginnen toen een remschijf aan de achterkant de geest gaf. Hij blokkeerde met beide achterwielen, ging in de rondte en kwam niet meer van zijn plek. Het betekende einde oefening voor de Spanjaard, die bijzonder gefrustreerd was na het euvel.

"We houden op deze manier voor de race niet veel opties meer over, als de door de spin een setje banden zijn kwijtgeraakt", zei Sainz tegenover het Spaanse Movistar en doelend op de bandenstrategie. Er ging door de spin een gloednieuw setje mediums verloren. "Ik had twee setjes medium bewaard, waarvan er nu één geruïneerd is. Die kan ik waarschijnlijk niet meer gebruiken."

Lees hieronder verder

Over zijn kansen in de race is Sainz ook niet optimistisch. "Ja, natuurlijk kunnen we [vanaf P15] terugkomen in de top tien, maar dat wordt niet eenvoudig", weet hij. "We hebben nu geen enkel voordeel op de mannen die voor ons staan. - Ik ben boos, het spijt me erg, maar ik ben erg boos", aldus een gefrustreerde Carlos Sainz.

De teamgenoot van Carlos Sainz start zondagmiddag om 15:10 uur vanaf P9 en staat er dus alleen voor om de punten voor McLaren, die nog altijd meestrijden voor de derde plek in het kampioenschap, binnen te harken.

De race voor de Grand Prix Formule 1 van Bahrein 2020 begint zondagmiddag om 15:10 uur Nederlandse tijd. - Check hier de volledige startopstelling voor de Grand Prix F1 van Bahrein 2020.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Carlos Sainz jr.F1 GP BahreinF1 GP Bahrein 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020McLaren F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.