Russell: "moeilijk om oud-rivalen voorin te zien, maar mijn kans komt nog wel"

Russell: "moeilijk om oud-rivalen voorin te zien, maar mijn kans komt nog wel"
© Pirelli

George Russell geeft toe dat hij het moeilijk vindt om zijn oud-rivalen voorin het Formule 1-veld te zien opereren. Maar tegelijkertijd weet de talentvolle Brit ook dat zijn kans nog wel komt, hij is immers niet van plan om er snel de brui aan te geven.

George Russell rijdt sinds 2019 voor het Williams-team en moest het in zijn debuutseizoen regelmatig doen met posities in de achtste regionen, terwijl zijn oud-rivalen Lando Norris en Alex Albon met de regelmatig van de klok punten scoorden. In 2018 ging Russell er met de F2-titel vandoor, voor Lando Norris en Alexander Albon, en in 2019 wisten zijn beide rivalen competitieve stoeltjes te vergaren, terwijl Russell het moest doen met een ondermaatse Williams-bolide. Russell was de enige Formule 1-coureur die in 2019 nul punten scoorde, terwijl Norris en Albon in de top tien wisten te eindigen.

Ondanks dat Russell het moeilijk vindt om zijn oud-rivalen in de top van het veld te zien rijden, toch is de Brit niet verbitterd, omdat hij weet dat hij zijn kans nog wel krijgt.

In gesprek met de Evening Standard vorige week, laat de Mercedes-junior weten: "Het is geweldig om in de Formule 1 te rijden en te racen tegen de mensen waar ik eerder ook tegen racete. Het is soms moeilijk te verteren dat jongens, waar ik eerder in de kop van het veld in de Formule 2 tegen knokte, nu voorin het veld tijden, terwijl ik achteraan hobbel."

"Maar ik weet hoe bepaalde dingen kunnen verlopen in de sport. Ik ben allang blij dat ik er bij ben, want ik denk op de lange termijn. Ik heb een carrière [in F1, red.] van 15 tot 20 jaar in de planning staan", zegt Russell. "Ik weet dat alles wat nu gebeurt ons - mijzelf, Lando of Alex - definieert. Wij krijgen onze kans nog wel. Als ik eerlijk ben, ben ik blij voor hen, blij dat ze zo goed presteren. Hopelijk krijg ik mijn kansen ook."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.