Rosberg geniet van Verstappen, maar in 2016 was dat wel anders

Rosberg geniet van Verstappen, maar in 2016 was dat wel anders
© Getty Images/Red Bullcontentpool

Nico Rosberg heeft intussen meermaals gezegd dat hij een grote fan van Max Verstappen is. De enkelvoudig wereldkampioen herhaalde kortgeleden zijn mening tegenover de Britse media, maar noemt de Nederlander ook als meest irritante tegenstander waartegen hij ook heeft geracet.

Vlak na het behalen van zijn eerste wereldtitel in 2016 werd Nico Rosberg door Sky Sports gevraagd om een eerste reactie. Het kampioenschap werd in 2016 beslist in de laatste Formule 1-wedstrijd en Rosberg moest per se als tweede eindigen, achter zijn teamgenoot Lewis Hamilton, om de titel binnen te slepen. Daarvoor moest de Duitser onder andere Max Verstappen passeren en dat staat hem nog altijd vers in het geheugen.

Rosberg destijds vlak na het behalen van zijn enige wereldtitel in 2016: "De race was zo intens, zo ontzettend vreselijk intens. Ik kreeg te horen [via de boardradio] dat het cruciaal was om Max [Verstappen] in te halen - 'je moet er nu voorbij' kreeg ik te horen 'het was cruciaal, voor het kampioenschap' - Pffff, en dan Max, uitgerekend Max, 'of all people' - Arghh... je hebt geen idee...", aldus Rosberg tegenover Sky Sports in 2016.

Eerder deze week liet Rosberg in de vodcast van Sky Sports nogmaals weten hoe zwaar hij het vond om in de buurt van Max Verstappen te rijden. "Mijn god, om hem om me heen te hebben tijdens de races! Het risico om niet te finishen werd enorm groot voor mij", herinnert Rosberg zich. "Tegen het einde van het kampioenschap - in de laatste vier races was hij [Max Verstappen] steeds bij mij in de buurt, en het kwam driemaal tot een gevecht op de baan."

Nu, ruim drie jaar nadat Rosberg zijn helm aan de wilgen heeft gehangen, kan hij alleen nog maar genieten van de rijstijl van Red Bull-coureur Max Verstappen. "Ik ben een groot fan van hem, hij is een geweldige coureur en goed voor de sport, het is zo mooi om hem te zien racen", aldus Rosberg, nu hij weet dat hij het nooit meer tegen de Nederlander hoeft op te nemen.

Klik hier om het korte interview uit 2016 met Nico Rosberg te bekijken.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.