Romain Grosjean start vanaf P7: 'Een van mijn beste ronden ooit'

Haas F1-coureur Romain Grosjean heeft zichzelf zaterdag overtroffen door zich als zevende te kwalificeren voor de finalerace van 2018, de Grand Prix van Abu Dhabi.

Romain Grosjean start vanaf P7: 'Een van mijn beste ronden ooit'
©Haas F1

De Fransman is apetrots dat hij zijn Haas VF-18 vlak achter de coureurs van Mercedes, Ferrari en Red Bull heeft gereden. Grosjean is dik tevreden. "Het was een perfecte ronde, waarschijnlijk een van mijn beste ronden uit mijn carrière. Alles ging precies perfect, sneller had niet mogelijk geweest", aldus de Haas-coureur.

Hoe komt het dat Romain Grosjean - na een seizoen met veel 'ups and downs' - nu wel zo'n perfecte ronde kan rijden? "Een goede balans", antwoordt de Fransman. "Het ging vanaf het begin goed, de auto deed precies wat ik wilde. Ik kan aanvallen en de achterkant blijft stabiel, dus dat is erg fijn."

Grosjean start vanaf de zevende startpositie en hij heeft Charles Leclerc naast zich staan. Achter de Haas-coureur staat Esteban Ocon en hij heeft Nico Hülkenberg naast zich staan.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.