'Robert Kubica voor 2019 bijna rond met Williams F1'
©LAT Images / Williams F1

'Robert Kubica voor 2019 bijna rond met Williams F1'

10 nov 2018 - 12:23
Ries Boogert

Een rentree in de Formule 1 van Robert Kubica lijkt steeds dichterbij te komen. Naar verluidt heeft de 33-jarige Pool een aanbod van Williams F1 op zak.

Het doorgaans goed geïnformeerde Autosport.com meldt dat Robert Kubica een aanbod voor een racestoeltje bij Williams F1 voor 2019 op zak heeft. Daarnaast kan de Pool ook als reservecoureur aan de slag bij Scuderia Ferrari.

"Ik neem snel een besluit en dat doe ik op gevoel. Ik ben er wel bijna uit", liet hij weten in São Paulo, alweer het Formule 1-circus is neergestreken voor de twintigste ronde van het seizoen: de Grand Prix van Brazilië 2018.

Momenteel vervult Kubica de rol als test- en reservecoureur bij het Britse Formule 1-team van Williams. De vaste waarden bij Williams bestaan dit jaar uit Lance Stroll en Sergey Sirotkin. Naar verwachting zullen beide volgend jaar niet voor het team uit Grove uitkomen.

Mercedes-belofte George Russell is enkele weken geleden al door Williams F1 bevestigd als vaste waarde voor het volgend seizoen. Of Kubica naast Russell uitkomt is nog even afwachten. Wordt vervolgd.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
17 mrt. 10:38 - F1
Toto Wolff: "Red Bull Honda vormt vanaf nu een gevaar"
17 mrt. 15:26 - F1
Daniel Ricciardo: "Onze auto hoort in de top acht thuis"
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 10:05 - F1
Horner spreekt van "droomstart" van het nieuwe GP-seizoen
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media
18 mrt. 15:20
Helmut Marko: "Met deze auto kan Max voor de titel gaan"
18 mrt. 05:50
Lewis Hamilton reed met schade aan de W10 de race uit
18 mrt. 05:02
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
18 mrt. 04:47
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"