Robert Kubica keert het WEC voorlopig nog de rug toe

Robert Kubica heeft aangekondigd dat hij in 2018 niet zal deelnemen aan het World Endurance Championship. Gewoon om de doodeenvoudige reden dat hij zegt er geen tijd voor te hebben. De reservecoureur wil zich volledig richten op zijn taken bij zijn Britse werkgever, het Formule 1-team van Williams Martini Racing.

Robert Kubica keert het WEC voorlopig nog de rug toe
Foto: Robert Kubica (Williams) - Bron: Williams F1 / ©LAT

De 33-jarige Pool neemt zijn beslissing nadat hij deze maand heeft deelgenomen aan de test van het Manor Racing-team op het circuit Motorland Aragon in Spanje.

"De tests verliepen redelijk goed, maar het grootste probleem is dat ik te weinig tijd heb", aldus Robert Kubica tijdens een persconferentie in het Poolse Warschau. "Daarom heb ik besloten om toch niet deel te nemen aan het WEC [World Endurance Championship]. Ik ga me volledig concentreren op mijn taken bij Williams."

Kubica stond lange tijd in de schijnwerpers als de opvolger van Felipe Massa, maar werd in de kansberekeningen gedurende de winterstop voorbij gestevend door de jonge Russische coureur Sergey Sirotkin. Kubica kreeg vervolgens de functie van ontwikkelingscoureur bij het Williams-team aangeboden en die functie heeft de Pool met beide handen aangepakt.

Vrijwel direct na de Grand Prix van Australië stapte Kubica op het vliegtuig richting Groot-Brittannië om zich in de Williams-fabriek in Grove te melden om de Grand Prix van Australië te analyseren.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.