Robert Kubica heeft "meerdere opties voor 2020"

Robert Kubica heeft, vooraf aan het GP-seizoen 2019, een éénjarig contract mogen ondertekenen bij Williams F1. De Pool, die ook bekend staat als 'The Comeback Kid', heeft voor 2020 "meerdere opties", zo zegt hijzelf.

Robert Kubica heeft "meerdere opties voor 2020"
© Hendrik Seip

Mocht het Formule 1-team van Williams het contract met Robert Kubica niet verlengen, dan heeft Kubica - zo zegt hij zelf - meerdere opties, om zijn carrière voort te zetten. Zowel "in als buiten de Formule 1" heeft de Pool mogelijkheden.

Kubica is ook in verband gebracht met een debuut met Audi Sport in de DTM, maar voorlopig heeft de Formule 1 de voorkeur bij de Pool. "Zonder enige twijfel ligt mijn prioriteit bij de Formule 1, het is de raceklasse waar ik graag in uitkomt", aldus Kubica.

"Maar als ik daar geen plek kan krijgen, heb ik ook geweldige mogelijkheden in de andere raceklassen", vervolgt Kubica. "Als het moment er is, moeten we knopen doorhakken en kijken wat er mogelijk is en wat niet", aldus de Pool tegenover de website van de Formule 1.

"Ik heb een duidelijk beeld van wat er mogelijk is, wat niet en wat ik graag zou willen doen. Vroeg of laat moeten we een beslissing nemen. Ik heb nog altijd niet het gevoell - bij Williams - dat ik alles heb laten zien wat ik in me heb. Maar de beslissing is aan hen [Williams F1] of ze met me verder willen of niet", aldus Kubica.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.