Rich Energy Haas F1 is tevreden na eerste trainingen

Het team van Rich Energy Haas F1 heeft de vrijdag in Melbourne met twee top 10 resultaten weten af te sluiten. In de eerste training wist de Deen Kevin Magnussen zich naar P9 te rijden en Romain Grosjean werd 10de tijdens de tweede training. Zowel Grosjean als Magnussen waren te spreken over de eerste dag van het seizoen.

Rich Energy Haas F1 is tevreden na eerste trainingen
©Pirelli F1 Media

"Het is weer fijn om terug te zijn op de baan", vertelde Grosjean na de trainingen. "Ik heb dit circuit altijd erg leuk gevonden om op te rijden en de sfeer in de paddock maakt het al helemaal prachtig. Het middenveld zit dicht bij elkaar, maar alles wat we hebben geprobeerd tijdens de testweken blijkt ook te werken. We zullen morgen gedeeltelijk weten waar we ongeveer staan, maar voor de eerste dag ben ik tevreden met het resultaat".

Ook Kevin Magnussen is tevreden over de eerste dag van het seizoen. "Het was geen al te slechte dag vandaag. Het was leuk om weer achter het stuur te kunnen kruipen waar ik erg enthousiast over ben. De bolide voelde goed aan, maar er zijn altijd wel zaken die beter kunnen. We zullen vanavond nog hard doorwerken, maar er zijn gelukkig geen grote problemen. We zijn tevreden met het gedrag van de auto en ik kan niet wachten tot morgen", aldus Magnussen.

Ook teambaas Guenther Steiner kwam nog aan het woord na afloop van de vrijdagtrainingen. "Het was een positieve dag vandaag", begon de karakteristieke Italiaan. "We hebben veel zaken getest en hebben bereikt wat we wilden bereiken. We moeten alleen nog een beetje snelheid zien te vinden. Hopelijk kunnen de engineers vanavond goed werken leveren met de informatie die we vandaag hebben opgedaan zodat we er morgen helemaal klaar voor zijn".

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race