Ricciardo verliest vierde plek in WK-stand aan Räikkönen

Daniel Ricciardo viel als eerste coureur uit in de 21ste ronde van de Grand Prix van Abu Dhabi. De Red Bull-coureur moest opgeven met hydraulische problemen onder de motorkap van zijn Red Bull RB13. Ricciardo lag op het moment dat hij uitviel vierde in de race.

Ricciardo verliest vierde plek in WK-stand aan Räikkönen
Foto: Daniel Ricciardo #3 (Red Bull) - Bron: Red Bull Racing

Door de uitvalbeurt is Ricciardo zijn vierde plek in het kampioenschap kwijt geraakt aan Kimi Räikkönen. De Ferrari-coureur eindigde de race als vierde scoorde 12 punten en graaide, omdat de voorsprong van Ricciardo 7 punten was, de vierde plek weg voor de neus van de Australische Red Bull-coureur.

Daniel Ricciardo was er wel even klaar mee toen hem gevraagd werd naar zijn uitvalbeurt. "Ja, ik kijk uit naar de winterstop. Gezien wat ik de afgelopen races allemaal heb moeten meemaken ben ik toe aan een pauze", aldus Ricciardo tegenvoer Ziggo Sport-reporter Jack Plooij.

Kimi Räikkönen had, na het uitvallen van Daniel Ricciardo, genoeg aan een zesde plek, om Ricciardo in de stand om het kampioenschap te passeren.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Red Bull-coueur Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.