Ricciardo verbaasd over grote gat tussen Verstappen en Gasly

Voormalig Red Bull-coureur Daniel Ricciardo zegt dat hij verbaasd is dat de kloof tussen Max Verstappen en Pierre Gasly zo groot is. Verstappen pakte zaterdag in Hongarije de pole en gaf zijn Franse teamgenoot met 0,887 seconden het nakijken.

Ricciardo verbaasd over grote gat tussen Verstappen en Gasly
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Het lukte Pierre Gasly niet om op Hungaroring om een goede ronde aan elkaar te knopen. En daar baalde de Franse Red Bull-coureur duidelijk van. "Ik ben teleurgesteld omdat ik geen goed rondje heb kunnen rijden en ik maakte een paar fouten, anders had ik gewoon voor de vierde of vijfde plek kunnen knokken met de Ferrari's", aldus Gasly in het persbericht van Red Bull Racing.

Iemand die precies weet hoe het voelt om teamgenoot van Max Verstappen te zijn is Daniel Ricciardo. De Australiër heeft ook in de gaten dat Gasly een moeilijke tijd doormaakt bij Red Bull. "De cijfers liegen niet: hij loopt ver achter op Max", aldus Ricciardo tegenover Motorsport-Total.

"Aan de ene kant zijn ze [Red Bull] zichtbaar blij met Max, maar aan de andere kant weten ze dat ze aanzienlijk meer punten kunnen scoren", zegt de voormalige Red Bull-coureur. "Ik weet niet wat de reden is dat de prestaties van Gasly zo achterblijven, want vorig jaar behaalde hij met Toro Rosso een aantal sterke prestaties."

Ricciardo vervolgt: "Ik ken Max als een teamgenoot en had niet verwacht dat Pierre - nadat hij zich bij het team voegde - hem zou verslaan, dus daar ben ik niet verbaasd over", merkt Ricciardo op. "Maar het grote gat, dat verbaast me wel."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race