Ricciardo sluit uit dat hij in 2020 Vettel bij Ferrari vervangt

Ondanks dat Ferrari-teambaas Mattia Binotto duidelijk heeft gezegd dat Sebastian Vettel en Charles Leclerc ook in 2020 bij de Italiaanse formatie blijven, blijven de geruchten hardnekkig. Sebastian Vettel zou volgens de geruchten aan het eind van 2019 zijn helm aan de wilgen hangen of terugkeren bij Red Bull Racing.

Ricciardo sluit uit dat hij in 2020 Vettel bij Ferrari vervangt
© Renault F1

Een van de namen die gekoppeld wordt aan het eventueel vrij komende zitje is Daniel Ricciardo, die zich overigens na de Grand Prix van Oostenrijk hardop afvroeg of de Renault-bolide geen fundamentele problemen heeft.

"Als ik eerlijk ben, ik heb dit soort verhalen de afgelopen drie vier jaar gelezen", steekt Ricciardo van wal tegenover het Braziliaanse Globo Esporte. "Maar feit is dat ik een contract heb tot en met 2020, het is een tweejarige deal. Dus ook al stopt Seb [Sebastian Vettel, red.], en zelfs al is dat zijn eigen beslissing, het heeft niets met mij te maken", aldus 'the honey badger'.

Vooruitblikkend op de Britse Grand Prix, die voor aanstaand weekend in de agenda staat, laat Ricciardo weten: "Silverstone is altijd een speciale plaats voor mij. Ik maakte er in 2011 mijn Formule 1-debuut. Ik ben gek op Silverstone, het is een epische baan."

"De apex is vloeiend en er zijn veel hogesnelheidsbochten, gewoon een geweldige locatie voor de Formule 1. Iedere bocht weer krijg je een kick, want er zijn veel bochten waar je met moed de juiste lijn moet zien te krijgen. De Britse Grand Prix is er altijd een waar ik me heel erg op verheug", aldus Ricciardo.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET