VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Ricciardo: "Proberen om het Max zo moeilijk mogelijk te maken"

Ricciardo: "Proberen om het Max zo moeilijk mogelijk te maken"
© Renault F1

Daniel Ricciardo zette zijn Renault zaterdagmiddag knap op de vierde plaats. De altijd goedlachse Australiër heeft al laten weten dat hij het Max Verstappen flink lastig wil maken. Maar dan moet het wel droog blijven, anders is de kans groot dat Ricciardo niet kan meekomen met de drie toppers, die voor hem op de grid staan.

De laatste keer dat Daniel Ricciardo zijn Renault-bolide op de vierde startpositie plaatste was in 2019, tijdens de kwalificatie voor de Canadese Grand Prix. Reden voor een feestje bij de Australiër. Zodra hij uit zijn R.S.20 stapte en opkeek, zag hij de man die de derde tijd had gereden. De twee begroette elkaar lachend met een middelvinger.

"Het was grappig. Toen ik na de kwalificatie in parc ferme uit de auto stapte, keek ik naar Max. Het bleek dat hij al naar me keek en wachtte tot ik hem antwoordde. We lieten elkaar een vriendelijke vinger zien. We lachen veel met elkaar", aldus Ricciardo, die het de drie coureurs voor zich lastig wil maken. Maar hij weet ook dat het lastig wordt om zich in de strijd met Mercedes en Max Verstappen te mengen.

"Het gevecht om de titel gaat dit jaar tussen Mercedes en Max, en er is iets speciaals voor nodig om in deze strijd tussenbeide te komen. Maar we zijn snel in de eerste en derde sector, dus als het ons lukt om vooruit te komen, hebben we op deze route de mogelijkheid om onszelf te verdedigen."

"De anderen zijn erg snel in de tweede sector, maar daar is het moeilijk in te halen. Natuurlijk zal ik proberen om het leven van Max en de jongens van Mercedes zo mogelijk moeilijk te maken", aldus de Honeybadger strijdlustig.

De race voor de Belgische Grand Prix begint zondagmiddag om 15:10 uur met de formation lap. Vervolgens begint de race onmiddellijk na het doven van de startlichten.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.