Ricciardo: "Nog steeds alle vertrouwen in het Renault-project"

Het gaat bij het Formule 1 team van Renault niet zoals verwacht werd. De updates die de Franse formatie meebracht naar het GP-weekend in Frankrijk hadden niet het gewenste effect. Nico Hülkenberg had hierover al openlijk geklaagd en nu bevestigt Daniel Ricciardo het zelfde.

Ricciardo: "Nog steeds alle vertrouwen in het Renault-project"
© Renault F1

Ondanks dat de prestaties van het team te wensen overlaten heeft Daniel Ricciardo nog altijd alle vertrouwen in Renault Sport F1. Na tien races ligt het fabrieksteam van Renault 21 punten achter op Renault-klant McLaren in de tussenstand om het kampioenschap.

Ondanks het gegeven dat de Renault-coureurs in Silverstone in de top tien eindigden zijn ze niet tevreden over de snelheid waarmee de Renault R.S.19 doorontwikkeld wordt. Hülkenberg kwam daar donderdag in Duitsland openlijk voor uit. "De mate van ontwikkeling ligt achter op onze eigen verwachtingen. In dat opzicht kunnen we niet gelukkig zijn", aldus 'The Hulk'.

Daniel Ricciardo, die vanuit Silverstone zes punten meenam, bevestigt het geen Hülkenberg verklaart. "Als coureur wil je natuurlijk altijd meer, totdat je aan de top staat. We hadden veel meer verwacht van de update in Frankrijk. Maar ik wil niet te hard klagen, ik kan zelf namelijk geen voorvleugel ontwerpen. Ik hoop alleen dat de volgende update effectiever zal zijn", aldus Ricciardo tegenover onder andere Speed Week.

"We hebben nog een lange weg te gaan", vervolgt de 30-jarige Australiër. "Maar ik heb nog steeds alle vertrouwen in het Renault-project en ik heb helemaal geen spijt van mijn beslissing [Van Red Bull naar Renault]. Ik denk dat mijn situatie niet veel anders zou zijn als ik daar was gebleven, alhoewel de resultaten iets beter waren geweest."

De nieuwe Renault-motor voldoet aan de verwachtingen. Waar het Franse team mee worstelt is het chassis en de aero-updates. "Bij Red Bull Racing was het andersom. Daar werd op gebied van het chassis veel doorontwikkeld en bleef de motor achter. Nu heeft Renault goede vooruitgang geboekt op het gebied van de motor, maar blijft het chassis achter. We hebben wel wat dingetjes gevonden, maar dat mag geen naam hebben", aldus Ricciardo.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET