Ricciardo na winst in Monaco: 'Ik wil nu in Melbourne winnen'

De laatste Formule 1-race die Red Bull-coureur Daniel Ricciardo won was die in Monaco en dat was er een die voor de Australiër nog op zijn netvlies staat. Vooral de totstandkoming van zijn buiklanding zwembad van in het Red Bull-powerstation staat Ricciardo nog erg goed bij.

Ricciardo na winst in Monaco: 'Ik wil nu in Melbourne winnen'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

"Ik wist dat ik - als ik zou winnen in Monaco - dat ik het zwembad moest in springen, ik had er alleen nog niet zo veel over nagedacht, totdat het zwart-wit geblokt viel", aldus Ricciardo.

"Ik weet nog dat [Mark] Webber een backflip deed, maar dat zou een probleem worden, want ik ben niet zo acrobatisch als Mark, dus dat zou er niet zo goed uit zien", lacht de Australiër, die bang was dat hij niets cools kon doen.

Vervolgens bedacht Ricciardo dat hij, net als filmacteur Jim Carrey in de film 'Me, Myself & Irene' deed, een buiklanding kon maken. "Ik was er 90% zeker van dat ik dat ging doen. Maar toen Lewis [Hamilton] in de persconferentie voorstelde om die buiklanding te doen, was ik er 100% zeker van", lacht Ricciardo. "Ik denk dat het er best wel sierlijk uitzag", aldus Ricciardo tegen Motorsport-Total.com.

Na de overwinning eerder dit jaar in Monaco heeft Ricciardo al een van de twee races die hij per se wil winnen op zijn naam gezet. De tweede Formule 1-race die hij ook per se wil winnen is zijn thuisrace: De Grand Prix van Australië, een race waar hij overigens nooit geluk kende.

"Ik wil nu in Melbourne winnen", benadrukt Ricciardo. "Op de hoogste trede van het podium staan en dan luisteren naar het volkslied, dat zou echt enorm zijn!", fantaseert de Australiër.

De kans dat Ricciardo al in 2019 als winnaar op het podium in Melbourne staat is uiterst klein, dus de aanstaande Renault-coureur moet waarschijnlijk nog even geduld hebben voordat hij zijn thuisrace als winnaar kan afsluiten.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET