Ricciardo als teamgenoot van Verstappen: "Ik was te lief voor de auto"

Ricciardo als teamgenoot van Verstappen: "Ik was te lief voor de auto"
© Getty Images/Red Bullcontentpool

Daniel Ricciardo heeft in gesprek met The Howie Games gezegd dat Max Verstappen's aangeboren agressie "behoorlijk goed voor hem [Max Verstappen, red.] heeft gewerkt", in de tijd dat de twee teamgenoten waren bij Red Bull Racing. "Ik was soms iets te lief voor de auto", aldus Ricciardo.

Terugkijken op zijn carrière omschrijft Ricciardo de compromisloze aanpak van Verstappen verschilde met zijn eigen rijstijl. "Ik denk dat wat in het voordeel van Max uitpakte was zijn jonge leeftijd", aldus Ricciardo. "Zijn leeftijd had voor- en nadelen. Aan de ene kant was hij nog wat onvolwassen, maar dat had ook voordelen, omdat hij niets gaf om wat er ook maar over hem gezegd werd. Hij deed gewoon van 'ik ga de baan op en rijd zo hard als ik kan'."

"Hij had nog geen enkel idee over zijn verantwoordelijkheden, dus hij racete gewoon voluit en zoals hij dat wilde en dat pakte in sommige gevallen erg goed voor hem uit", aldus de altijd goedlachse Australiër. "Toen Max bij het team kwam, ging hij vanaf de eerste dag de baan op en ging meteen helemaal voluit", vervolgt Ricciardo.

"Hij gaf niets om het materiaal of iets dergelijks. Het was gewoon alles of niets. Op zich was dat wel cool, want vele keren kon ik me aan hem optrekken. En ja, ik was soms een beetje je lief voor de auto en dergelijke zaken. Maar ik denk dat we elkaar steeds een beetje meer pushte tijdens dat eerste jaar. Dus dat was ook weer een goede zaak", aldus de Honey badger.

Daniel Ricciardo en Max Verstappen waren vanaf 2016 tot en met 2018 teamgenoten van elkaar. Tijdens 2016 en 2017 moest Verstappen de Australiër voor zich dulden in het kampioenschap, maar in 2018 eindigde de Nederlander voor zijn Australische teamgenoot.

Op zondag 15 mei 2016 debuteerde Max Verstappen als teamgenoot van Daniel Ricciardo voor het Formule 1-team van Red Bull Racing. Als 18-jarige won Verstappen de Spaanse Grand Prix en werd zo de jongste Formule 1 Grand Prix-winnaar ooit.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.