
Ook al duurt het nog ongeveer anderhalf jaar, de tijd dringt voor Red Bull. Aangezien Mercedes geen motoren zal willen leveren aan Red Bull, blijven Ferrari en Renault over. Ferrari heeft momenteel geen toonaangevende krachtbron, dus die optie valt vanzelfsprekend af. Maar Renault levert in 2021 geen motoren aan klantenteams, dus volgens de reglementen van de FIA de aangewezen motorleverancier van de Red Bull-stallen.
In eerste instantie zal Renault er niet veel voor voelen om Red Bull van een krachtbron te voorzien. Maar de reglementen van de FIA voorzien in een garantie van onder andere motorleverancies. Daarin wordt omschreven dat als een team zonder motorleverancier komt te zitten de FIA een leverancier opdracht kan geven om een krachtbron te leveren. Aangezien Mercedes en Ferrari al een krachtbron leveren aan meerdere teams, blijft Renault over.
Renault-teambaas Cyril Abiteboul laten de reglementen te respecteren en als de FIA daar om vraagt Red Bull van motoren te voorzien. "We kennen de regels en we zullen ze respecteren", zei Abiteboul tegen persbureau Reuters. De Franse teambaas heeft een redelijk stormachtige relatie achter de rug met Red Bull-teambaas Christian Horner. "Ik denk dat we dit alleen zullen bespreken als Red Bull er niet in slaagt een oplossing te vinden, en ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn", zei de 42-jarige Parijzenaar.
Abiteboul staat er dus niet om te springen om Red Bull van motoren te voorzien, maar hij weet dat de regels van de FIA onweerlegbaar zijn. Aangezien Mercedes als vier teams en het eigen team van motoren voorziet en Ferrari twee klanten teams en zichzelf bedient blijft Renault over. "Wanneer je deelneemt aan een sport moet je de verplichtingen die eraan verbonden zijn accepteren. Het maakt wat ons betreft deel uit van het sportreglement en wij zullen aan die verplichting voldoen."