Renault Sport F1 in Abu Dhabi buiten de punten

Geen punten voor Renault Sport F1 tijdens de laatste race van het Formule 1 seizoen 2019: De Grand Prix van Abu Dhabi. Daniel Ricciardo eindige op een elfde plek. Nico Hülkenberg eindigde uiteindelijk in de eindstrijd op een twaalfde plek. Daarmee is het team op een vijfde plaats in het kampioenschap voor constructeurs geëindigd.

Renault Sport F1 in Abu Dhabi buiten de punten
© Renault F1

Hülkenberg lag goed tijdens de hele race, veilig en stabiel in de top 10. Maar hij kon dit tijdens de laatste meters niet meer vasthouden en hij viel twee plekken terug. “Het was een goede race, jammer dat ik die ene punt niet haalde. Voor mijn eerste stop moest ik verdedigen voor Bottas die me uiteindelijk voorbijging en dat kostte me twee seconden. En die twee seconden was in mijn nadeel na de pitstop toen ik achter Norris weer de baan op kwam. Maar ik ben wel tevreden." De ludieke afscheidsactie van zijn team viel goed bij de Duitser. "Dat met die pruiken was heel leuk en ook mocht ik door een erehaag heen lopen richting mijn pitbox. Het waren drie mooie jaren bij Renault. Ik heb veel vrienden gemaakt. En ik hoop dat ik de (Nederlandse) fans weer terug ga zien."

Ricciardo had ook alle kansen op punten, maar het lukte de Aussie niet om stand te houden in het geweld van het middenveld. Vrij vroeg in de race ging hij om nieuw rubber, maar kwam ook achter Norris het veld op. Dat was een tegenvaller. Toch had hij prachtige inhaalacties op onder meer Magnussen en Räikkönen. Sainz kon hij niet verschalken. In de laatste ronde kreeg hij als een cadeautje een plek van zijn teamgenoot die zowel Sainz als hemzelf voor moest laten gaan. Of hij tevreden terugblikt? Dat zeker wel, maar hij kijkt ook uit naar zijn vrije tijd. Op de vraag of hij Max mist zei hij: "Ik ga nog even helmen ruilen met hem om onze broederschap in leven te houden." De twee coureurs kunnen het uitstekend met elkaar vinden en menigeen mist de vrolijke Aussi bij Red Bull waar hij met zijn karakter en stijl Max tot het uiterste wist te drijven.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.