Renault: "Softwareprobleem hield Hülkenberg lang binnen"

Renault: "Softwareprobleem hield Hülkenberg lang binnen"
©Renault Sport
15 mrt 2019 - 10:00
Ries Boogert
DELEN

Nico Hülkenberg kwam in de eerste training laat naar buiten. Nadat de Duitser zijn installatieronde had gereden ontdekte Renault een softwareprobleem. Het fiksen van dat probleem duurde best lang, zodat de Duitse Formule 1-coureur met nog maar 18 minuten in VT1 op de klok pas naar buiten kon.

Over het algemeen spreekt Renault van "een behoorlijk goede eerst dag om het seizoen mee te beginnen", zo laat technisch directeur Nick Chester weten. "We kregen al snel te maken met een software dingetje in Nico's auto. Dat moesten we herprogrammeren. We hebben de auto tussen de twee trainingen verbetert en in de tweede sessie was de auto erg goed. We waren in staat om in de korte- en lange runs goede tijden te rijden. We kunnen redelijkerwijs tevreden terugkijken op de eerste dag", aldus Chester.

Nico Hülkenberg kreeg, zoals gezegd, te maken met een probleem met de software van zijn Renault R.S.19. Dit kostte redelijk wat tijd in de eerste training. "De dag startte verre van ideaal, maar de tweede training verliep goed en we waren consistent. Ik ben over het algemeen tevreden over het verloop van de eerste dag. Ik voel me goed in de wagen en onze lange runs waren goed", aldus de Duitser.

Daniel Ricciardo, die dit weekend een thuiswedstrijd speelt, was blij dat de dag er op zat. "Het voelde goed om de eerste dag af te ronden. Het is een drukke week geweest", laat de 'honey badger' weten. "We hebben veel kilometers kunnen maken en ik ga me iedere ronde comfortabeler voelen in de auto. Ik kijk uit naar de kwalificatie, het wordt interessant."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00