Renault erg blij met de tien Amerikaanse WK-punten

Daniel Ricciardo heeft zondag kostbare punten voor Renault Sport F1 gepakt tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten. De goedlachse Aussie eindigde op een prachtige zesde plaats. Zijn Duitse teamgenoot kon er niet aan tippen, maar haalde wel punten binnen door als negende over de eindstreep te racen.

Renault erg blij met de tien Amerikaanse WK-punten
© Renault F1

Ricciardo was ontketend, zo leek het en liet zien dat hij werkelijk alles uit de RS 19 kon halen. Zolang de motor het doet, er geen rare technische akkefietjes zijn, is de man uit Australië er een om rekening mee te houden. Hij startte vanaf een de negende positie, maar had beide McLarens en de Ferrari van Sebastian Vettel al na twee ronden achter zich gelaten. Na wat spelen met Norris, lag hij vijfde na acht ronden. "We hebben dit jaar veel leuke races gehad en deze is er één van.", zei Daniel. "De eenstopper was het plan en het leek erop dat anderen op de tweestopper aan het einde dichtbij zouden komen en dat maakte het spannend. Maar we hebben ons doel bereikt om beide McLarens te verslaan. Ik genoot van de strijd met Lando toen ik hem voorbij ging en hij dat ook een paar keer bij mij deed. Maar we eindigde op een zesde plek en met Nico als negende hebben we mooie punten gescoord."

Nico Hülkenberg een tijd lang vooral met zichzelf aan het vechten op de baan. Hij verloor plaatsen bij de start en had een lastige eerste stint op de harde band. Hij verloor al glibberend en glijdend veel plaatsen doordat zijn banden aan het einde van het Latijn waren. Toch kwam hij terug en wist als negende te eindigen. "Ik ben echt blij met de punten, vooral nadat ik terrein had verloren. Het was een race van twee contrasterende helften voor ons. Vooral het eerste deel was niet geweldig, maar dat maakte ik goed in het tweede deel van de race", aldus de Duitser.

Cyril Abiteboul was lyrisch aan het einde van de race met twee auto's in de top 10. Toch is de vraag of dat niet meer punten hadden kunnen zijn door Hülkenberg eerder naar binnen te halen. Maar het is gegaan zoals het is gegaan. "Het was een geweldige race met opwindende strategische opties voor beiden. Ik denk dat zowel het team als de coureurs hebben genoten. We waren getuige van een geweldige show, de Formule 1 die we graag zien met veel actie. We zijn tevreden met onze Amerikaanse campagne en de punten die we hebben gehaald in de laatste races. Ik wil ook Hamilton feliciteren met zijn zesde titel. Het is inspirerend te zien hoe hij en zijn team in staat zijn om dingen die er gemakkelijk uit te laten zien terwijl de sport zo veeleisend is voor alle betrokkenen."

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.