Red Bull-teambaas schaart zich wederom achter Pierre Gasly

Red Bull-teambaas Christian Horner schaart zich wederom achter Pierre Gasly. Boze tongen beweren dat de Franse teamgenoot van Max Verstappen het seizoen bij Red Bull Racing niet uitrijdt, maar volgens de Britse teambaas is dat niet helemaal terecht.

Red Bull-teambaas schaart zich wederom achter Pierre Gasly
©Red Bull

Terwijl Gasly alle moeite heeft om aan zijn nieuwe auto te wennen, beweren sommigen dat de dagen van de Franse nieuwkomer bij de hoofdmacht van Red Bull zijn geteld. Maar daar wil Christian Horner niet van horen.

"Ik wil even zeggen dat mensen moeten begrijpen dat Pierre wat meer tijd nodig heeft", laat Horner door De Telegraaf optekenen. "Hij heeft helemaal nog niet zoveel ervaring en de stap van Toro Rosso naar Red Bull is enorm voor hem."

Gasly kwalificeerde zich in China als zesde en kwam ook als zesde over de eindstreep in China. Niettemin is het verschil in rondetijden tussen de Fransman en Max Verstappen aanzienlijk groot te noemen.

Het verweer van de Fransman is dat hij nog niet comfortabel in de RB15 zit. "Ik worstel nog met de auto", aldus Gasly tegenover het Franse AutoHebdo. "Ik moet waarschijnlijk mijn rijstijl aanpassen. Mijn set-up verschilt niet veel met die van Max, maar ik worstel meer met te auto dan hij."

Gasly, die overigens na drie races 13 punten bij elkaar heeft gereden, denkt overigens nog steeds dat hij het niveau van Max Verstappen uiteindelijk kan evenaren. "Ik weet van mezelf dat ik snel ben", verklaart Gasly tegenover het Spaanse AS. "Als ik de auto helemaal naar mijn zin heb en ik meer vertrouwd met de auto ben, denk ik dat ik net zo snel ben als Max."

"Max heeft al bewezen dat hij een van de grootste talenten op de grid is. Maar hij heeft wel vijf jaar de tijd gehad om dat te laten zien, hij is gewoon heel erg goed in wat hij doet", aldus Gasly.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.