VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Red Bull plant een aanval bij de start van de race in Portugal

Red Bull plant een aanval bij de start van de race in Portugal
© Pirelli

Max Verstappen kwalificeerde zich gisteren (zaterdag) als derde voor de Grand Prix van Portugal. De Nederlander staat op de soft banden en op het 'schone' deel van de baan. Zijn conculega's op de eerste en tweede startrij staan op de medium banden en dat zou hem het voordeel moeten geven.

Na de race legt Verstappen uit tevreden te zijn met zijn kwalificatie. "Ik ben tevreden. De derde startpositie is oké. Mijn ronde was oké. Bij de start van de race sta ik op een andere band dan Hamilton en Bottas]. Niemand weet hoe de banden zich in de race zullen gedragen. Dat maakt het des te interessanter. Als het winderig en regenachtig is, is het niet te zeggen hoe de race gaat verlopen. Ik hoop dat ik Mercedes onder druk kan zetten", aldus Verstappen.

Er wordt voor de race regen verwacht en niemand kan zeggen wat daarvan de uitkomst zal zijn. Max Verstappen liet vrijdag al weten dat hij niet zit te wachten op een regenrace op Portimão.

Helmut Marko verwacht een spannende race. De sportadviseur van Red Bull hoopt dat Verstappen voordeel kan halen uit het feit dat hij op de zachtere band staat. "Mercedes staat voor ons op de hardere banden [medium, red.]. Zit zou Max in theorie meer grip moeten geven, waardoor hij een betere start kan hebben", legt Marko uit aan Auto, Motor und Sport. "Ik hoop dat zijn eerste aanval lukt, anders wordt het heel moeilijk. Het is hier lastig inhalen. We moeten dus meteen proberen om er voor te komen. Als je vooraan rijdt kun je het racetempo beter regelen en kan je je tactieken uitvoeren."

Pirelli heeft berekend dat bij een droge race een een-stopper de snelste strategie is. Maar Helmut Marko ziet het anders. De Oostenrijker heeft weinig keus dan te lonken naar een twee-stopper, omdat zijn coureurs op de soft banden beginnen, ook al heeft Pirelli ook voor een een-stopper, startend met de soft banden, positieve advies. Een twee-stopper is volgens de Italiaanse bandenleverancier de minst snelle oplossing.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.