Reactie van Max Verstappen en Sebastian Vettel na incident

Reactie van Max Verstappen en Sebastian Vettel na incident
Foto: Max Verstappen #33 (Aston Martin Red Bull Racing) - Bron: Red Bull Racing
15 apr 2018 - 10:50
de redactie
DELEN

Max Verstappen leek in Shanghai op weg om zijn vierde Grand Prix-overwinning te gaan binnenslepen. Maar het liep allemaal even anders. Bij een noeste inhaalpoging van de Nederlander op Sebastian Vettel spinde beiden coureurs en verloren zo enkele plekken. Max Verstappen kreeg, omdat hij volgens de wedstrijdleiding de veroorzaker was van de aanvaring, tien seconden tijdstraf.

Max Verstappen zei na de race, die hij alsnog als vijfde wist te eindigen: "Ik zag een gat, maar mijn voorwielen blokkeerden en die van Vettel niet en daarom raakte ik hem, het was mijn fout", geeft Max Verstappen ruiterlijk toe tegenover Sky Sports.

Volgens Sebastian Vettel ging het ongeveer op de zelfde manier als dat Verstappen beschrijft, maar voegt er aan toe: "Max heeft het verkeerd ingeschat. Ik was helemaal niet van plan om hem af te houden, dat had immers geen zin. De Red Bull's waren gewoon veel sneller dan wij."

"Hij [Max Verstappen] had kunnen weten dat er zijwind was, die was er namelijk de hele race en dat heeft hij compleet verkeerd ingeschat", aldus Vettel tegenover Sky Sports.

Max Verstappen wist ondanks zijn tijdstraf toch nog als vijfde de race te eindigen, terwijl Sebastian Vettel, die van polepositie aan de race gestart was, genoegen moest nemen met de achtste plaats. In de laatste ronden werd hij ook nog door Fernando Alonso ingehaald.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019