Ralf Schumacher: "Ik denk dat Lewis Michael's record kan breken"

Ralf Schumacher is van mening dat Lewis Hamilton het record van zeven wereldtitels, wat momenteel nog op naam staat van zijn broer Michael, kan breken. Zo verklaart de voormalig Formule 1-coureur tegenover Auto Bild.

Ralf Schumacher: "Ik denk dat Lewis Michael's record kan breken"
© Pirelli

Michael Schumacher zelf liet elf jaar geleden - tijdens een interview met de BBC - al doorschemeren dat hij Lewis Hamilton in staat achtte om zijn record van zeven wereldtitels te verbreken. "Ik zeg dat hij [Lewis Hamilton] absoluut in staat is om zeven titels te winnen. Niemand, ik ook niet, dacht dat het record van Juan-Manuel Fangio [5 titels] gebroken kon worden. Maar ik brak dat record. Records zijn er nu eenmaal om gebroken te worden", zei Michael Schumacher in 2008 in een interview met de BBC.

Nu elf jaar later, zegt de broer van Michael Schumacher, Ralf, iets van gelijke strekking. Alleen is de kans dat Hamilton het record van Michael Schumacher breekt, een stuk groter geworden. Hamilton won zijn zesde wereldtitel bijna twee weken geleden tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten in Austin.

"Ze hebben allebei iets ongelooflijks gepresteerd", zegt Ralf Schumacher tegen Auto Bild. "Ik denk dat Lewis Michael's record kan breken", voegt hij toe. Schumacher is van mening dat Hamilton de beschikking heeft over het beste pakket op de grid, maar benadrukt dat er meer voor nodig is om zo succesvol te zijn.

"Hij weet er altijd het maximale uit te halen", vervolgt Ralf. "Alles valt op de juiste plek samen bij hem. Hij heeft veel ervaring en krankzinnig veel natuurlijk talent, hij weet wanneer hij in de aanval moet gaan en wanneer niet en ij voelt zich helemaal thuis bij zijn team. Hij weet dat hij de absolute nummer 1 is."

"Dat schept vertrouwen en dat is voor een coureur erg belangrijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij geen fouten maakt", aldus Ralf Schumacher.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.