Räikkönen na crash: "Het is weer één van die dagen"

Ferrari rijder Kimi Räikkönen kende zondagmiddag een wereldstart van de Grand Prix van Singapore. De Fin kwam in de natte omstandigheden perfect van zijn plek en leek naar de leiding van de wedstrijd te snellen. Net op het moment dat de wereldkampioen van 2007 de leiding in handen leek te hebben was er contact op zijn achterwiel met de Red Bull van Max Verstappen. Oncontroleerbaar knalde zijn Ferrari tegen die van teamgenoot Vettel aan. Beteuterd stapte de twintigvoudig Grand Prix winnaar uit zijn auto.

Räikkönen na crash: "Het is weer één van die dagen"
Foto: Kimi Räikkönen (Ferrari) - Bron: Scuderia Ferrari Media

"Ik werd geraakt", zo was de simpele verklaring Kimi na de wedstrijd: "Ik had een perfecte start waarna ik werd geraakt. Daarna was er niets meer wat ik kon doen, na de tik was ik de controle volledig kwijt."

"Het is weer één van die dagen, het kan gebeuren. Vandaag moesten we er als team jammer genoeg een grote prijs voor betalen. Ik denk niet dat ik wat anders had kunnen doen om dit te voorkomen, had zelf misschien slechter moeten starten. Ik had een geweldige 100 meter, maar daarna was het snel voorbij. Het is ontzettend jammer. Extra pijnlijk voor het team dat zowel Sebastian en ik er door het incident meteen uitlagen."

Meteen na het incident meldde Räikkönen zich teleurgesteld over de teamradio: "What the f*ck did the do?", zo vroeg hij aan engineer Dave Greenwood. Hij verwees daarmee naar zowel naar teamgenoot Vettel als naar Max Verstappen. Na de race weigerde Kimi echter iemand te beschuldigen voor het incident.

"Ik kan er niets meer aan veranderen. Het was onfortuinlijk, maar het is helaas zo gegaan. Ik haalde Max in, waarna ik werd geraakt. Wat daar de oorzaak van was maakt mij niet zo veel uit, het resultaat verandert toch niet meer..."

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET