Räikkönen en Vettel tevreden na behalen van tweede startrij

Räikkönen en Vettel tevreden na behalen van tweede startrij
©Scuderia Ferrari
29 jul 2018 - 08:12
Ries Boogert
DELEN

De Ferrari-coureurs hadden het hele weekend al de snelheid en de perfecte balans in hun auto. Maar tijdens de kletsnatte kwalificatie moesten ze dan toch de Mercedes-rijders voor zich dulden. Niettemin zijn zowel Kimi Räikkönen als Sebastian Vettel optimistisch over het resultaat.

"Alle bij elkaar genomen is de auto het hele weekend onder alle condities goed", zei Kimi Räikkönen na de kwalificatie op de Hungaroring. "De snelheid was er en de auto ging prima onder de natte omstandigheden. We waren hier in de regen sneller dan dat we eerder op andere circuits waren en dat gaf een goed gevoel."

Ook Sebastian Vettel was gematigd positief over zijn optreden in de kwalificatie, die hem de vierde startpositie opleverde voor de race op zondag.

"Ik denk dat het over het algemeen gezien geen slechte sessie was", begint de Duitser. "We waren gewoon net niet snel genoeg. De condities waren verraderlijk en het was moeilijk om het uiterste uit de auto te persen. Maar mijn ronden waren over het algemeen prima."

Als de weersvoorspellingen kloppen, dan gaan we een droge race tegemoet en dan zullen de verhoudingen weer helemaal anders liggen. Vettel heeft dan ook redelijk wat vertrouwen in een goede afloop voor wat betreft de race.

"De start is belangrijk, maar het is een race die 70 duurt en ik denk dat we goed zitten. Ik start vanaf de tweede startrij, dus we zullen ons focussen op wat we moeten doen bij de start. Hoe dan ook, we hebben een auto die goed is, wat de omstandigheden dan ook zijn", aldus de viervoudig wereldkampioen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00