Räikkönen baalt mee met Vettel: "Opeens gaat het fout"

Het was wederom een teleurstellend weekend voor het team van Ferrari. Het enige pluspunt voor Kimi Räikkönen was dat hij weer eens een keer een race kon uitrijden, dat was alweer een paar wedstrijden geleden. Dit weekend had de Fin echter wederom pech met een versnellingsbakwissel. De wereldkampioen van 2007 ging daardoor van een elfde plaats van start. Meer dan een vijfde plaats zat er daardoor vandaag in de race niet in.

Räikkönen baalt mee met Vettel: "Opeens gaat het fout"
Foto: Kimi Räikkönen #7 (Ferrari) - Bron: Scuderia Ferrari Media

En met een vijfde plaats maak je Kimi bepaald niet blij, toch moest hij toegeven dat dit het maximale resultaat was dit weekend: "De wagen was een beetje lastig, ik had niet de beste balans. Het is moeilijk om andere wagens te volgen op dit circuit, dus we hebben het redelijk goed gedaan om anderen in te halen", zo vertelde hij na de race aan de internationale pers.

De Fin was zondag veelvuldig in beeld met inhaalacties. Kimi gaf dan ook aan zich vermaakt te hebben op Suzuka: "Ik had een goede start en probeerde wat posities goed te maken, maar ging breed bij het inhalen van Hulkenberg. Ik raakte daardoor buiten de baan. Ik verloor veel posities, waardoor ik in nog meer gevechten belandde, wat dan wel weer leuk was. Het is alleen jammer dat het om de vijfde plaats ging."

Räikkönen zag vroeg in de race dat Sebastian Vettel opeens voor hem reed. Een positie die de Fin liever niet cadeau had gekregen: "Ik weet niet wat er met Sebastian is gebeurd. Het is vreemd, ontzettend jammer voor hem. Onze wagens zijn het hele weekend perfect en dan gaat het op zondag plots mis. Daar moeten we aan werken."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister