Racing Point-teambaas na Abu Dhabi: "welverdiend resultaat"

Sergio Pérez was zondag tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi 'best of the rest'. Hij finishte als zesde. Zijn teamgenoot Lance Stroll finishte niet, niet echt een einde van het seizoen waar hij van droomde.

Racing Point-teambaas na Abu Dhabi: "welverdiend resultaat"
© Pirelli

Pérez vertelde eerlijk dat vooral het eerste deel van de race rommelig was. "Ik werd hard geraakt door Gasly (...) en verloor daardoor een positie aan Magnussen. Doordat de DRS niet werkte, zakte ik verder achter hem maar kon hem uiteindelijk toch inhalen. Na een lange eerste stint moesten we hard pushen in het middenveld." Het einde van de race was daardoor wel zo 'zoet'. "We hadden een heel sterk einde van de race waar ik in de laatste ronde Norris inhaalde. Dat was één van mijn beste inhaalacties uit mijn carrière. De zes punten die ik scoorde, betekende ook dat ik in de top 10 in het rijders kampioenschap ben geëindigd. Ik kan niet wachten op 2020."

Stroll stelde niet teleur met zijn acties en aanvaringen en sprak van een teleurstellende race. "Ik had contact met Gasly in de eerste ronde en moest al gelijk naar binnen voor een nieuwe neus. Dat betekende ook een nieuwe strategie. Maar uiteindelijk verloor ik zoveel tijd met de vleugelwissel dat ik dat niet meer kon goedmaken. Helaas had ik ook nog een remplobleem aangezien ik issues had om de auto te stoppen. Dat was waarom ik de race moest staken."

Teambaas Otmar Szafnauer was vooral te spreken over zijn Mexicaanse rijder. "Ik ben blij dat we het seizoen konden eindigden met een strakke performance en zevende plaats voor Checo. Dat was een welverdiend resultaat voor het hele team. De inhaalactie op Norris in de laatste ronde was de kers op de taart. Helaas eindigde Lance zijn race in een DNF (Did Not Finish) door remproblemen. Maar daarvoor had hij al een moeilijke race met wat schade in de openingsronde en daardoor ook een pitstop. Dat betekende het einde voor Lance om te strijden voor punten."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.