Prema Racing-coureur Arthur Leclerc: "Ik richt me op de Formule 1"

Prema Racing-coureur Arthur Leclerc: "Ik richt me op de Formule 1"
© Ferrari F1

Arthur Leclerc wil Formule 1 rijden. Dat is althans zijn plan-A, een plan-B heeft Leclerc nog niet. De 19-jarige Monegask komt zodra het seizoen begint uit voor Prema Racing in de European Regional Formula.

De broer van Charles Leclerc, Arthur, begint in 2020 aan zijn derde seizoen in de autosport. Nadat Leclerc in 2014 de winnaar werd van de Kart Racing Academy moest hij zijn raceambities een paar jaar op ijs zetten. Door gebrek aan financiële middelen moest de jongere broer van Charles Leclerc, die als opkomend talent furore maakte, pas op de plaats maken.

In 2018 was het dan eindelijk weer de beurt aan Arthur Leclerc. Hij debuteerde in de Formule 4 en werd vijfde in het Franse kampioenschap. In 2019 viel de 19-jarige coureur uit Monaco op door zijn prestaties in het Duitse Formule 4-kampioenschap. Begin dit jaar werd hij als junior opgepikt door de Ferrari Driver Academy (FDA).

In 2020 wil de Monegaskisch autocoureur, die vorig jaar in het ondersteunend programma van de Formule 1 Grand Prix van Duitsland zijn eerste F4-race vanaf pole-position won, verder werken aan zijn carrière. Hij is via FDA bij Prema Racing terecht gekomen om in de European Regional Formula-klasse uit te komen. Wat er vervolgens op het pad van Leclerc komt, is nog afwachten. "We weten nog niet wanneer het seizoen begint, misschien ergens in juli", zei Arthur Leclerc tegen de Monaco Tribune. "We moeten afwachten en zien hoe de situatie zich gaat ontwikkelen."

Wat wel duidelijk is is de ambitie van de jonge autocoureur. Leclerc wil net als zijn succesvolle broer Charles Leclerc de Formule 1 bereiken. "Ik heb eigenlijk geen plan-B of iets dergelijks. Ik zal uiteindelijk in andere raceklasses terecht komen, maar wat ik momenteel in mijn hoofd heb zitten is de Formule 1", aldus Leclerc stellig.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.