Positieve zaterdag voor McLaren: "Ziet er veelbelovend uit"

Stapje voor stapje komt McLaren dichter bij aan de top drie teams, zo bleek zaterdag tijdens de derde vrije training en de kwalificatie ook weer. In VT3 was Lando Norris de derde naam op de tijdenlijst.

Positieve zaterdag voor McLaren: "Ziet er veelbelovend uit"
© Pirelli

Ook al reden niet alle coureurs van de topteams een snelle rondetijd in VT3, toch was het opvallend dat rookie Lando Norris zijn McLaren zover de tijdenlijst op wist te sturen. De nieuwe teambaas van McLaren, Andreas Seidl, is natuurlijk blij met de voortuigang van McLaren. "Ja, natuurlijk is dat veel belovend. Zeker na de moeilijke vrijdag onder koude omstandigheden. Dus natuurlijk zijn we blij met dat resultaat", aldus de Duitser, nog voor de kwalificatie in Amerika.

"Maar de vrije training telt niet mee voor de punten", herhaalt Seidl. "En ik denk ook dat verschillende coureurs niet een snelle ronden hebben kunnen rijden, zoals bijvoorbeeld Leclerc. Maar het ziet er allemaal veelbelovend uit en ons doel is duidelijk, met twee auto's in Q3 komen." En dat lukte dan ook. Carlos Sainz en Lando Norris bezetten de vierde startrij met een zevende en achtste startplek.

Lando Norris over zijn kwalificatie in Austin: "In Q1 en Q2 ging het wel goed, alleen had ik wat pech met verkeer in Q2. Ik moest dus een extra setje banden gebruiken, dus ik hield maar één setje over voor Q3 en iedereen voor mij had nog twee setjes over. Natuurlijk voelt het voor mij dat ik nog had kunnen verbeteren. Maar als team hebben we het erg goed gedaan en morgen [zondag] is de grote dag."

Carlos Sainz deed het in de kwalificatie net iets beter dan zijn zijn teamgenoot. "Geweldige kwalificatie", steekt de Spanjaard van wal. "Twee erg goede ronden in Q3 en daar zijn we weer op P7. We hebben alles uit onze auto gehaald. Een dikke pluim voor het team. Zondag kan een uitdaging worden, omdat de wind gaat draaien. Maar we gaan er voor om op een knappe plek te finishen", aldus Sainz.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.