Officieel: Kubica in 2020 niet verder met Williams

Volgens de Poolse pers komt het voor 2020 tussen Robert Kubica en Williams F1 niet tot een overeenkomst. De Pool gaat zijn avontuur met Williams beëindigen. Naar verluidt zal de Britse formatie zeer binnenkort bekendmaken wie in 2020 de teamgenoot van George Russell wordt.

Officieel: Kubica in 2020 niet verder met Williams
© Williams F1

Robert Kubica gaat vandaag bekendmaken dat hij in 2020 niet voor Williams F1 gaat rijden. Zo valt te lezen in de Poolse pers. Vanuit Polen zeggen zowel Kubica als zijn sponsor, de Poole oliemaatschappij PKN Orlen, de samenwerking met Williams op. Er wordt aangenomen dat Kubica in de Formule 1 actief blijft, zij het in een andere positie.

Williams F1 maakt dit jaar een van de slechtste jaren ooit mee. De enige coureur die een punt wist te scoren was Robert Kubica zelf. Daarmee staat Williams op de laatste plaats in het kampioenschap.

De afgelopen dagen gonst het van de geruchten rondom Robert Kubica. Zo is hij in verband gebracht met de DTM, en met name bij één van de klantenteams van Audi Sport. Ook is zijn naam genoemd als reservecoureur voor het team van Racing Point. De commercieel directeur van Racing Point heeft eerder deze week een bezoek gebracht aan het hoofdkantoor van PKN Orlen.

UPDATE!

Intussen is het officieel. Robert Kubica en zijn sponsor beëindigen de overeenkomst met Williams F1. "Het was mijn beslissing", aldus Kubica. "Ik weet dat het consequenties heeft, maar het opent voor mij ook deuren. Ik wil graag in de Formule 1 blijven, maar niet tegen iedere prijs."

"Ik heb zelf het besluit genomen om Williams aan het eind van dit jaar te verlaten", vervolgt de Pool. "Deze situatie opent nieuwe deuren voor me en ik zal bekijken wat er allemaal mogelijk is. Het zou me verbazen als ik volgend jaar niet als coureur [in welke klasse dan ook] actief ben, simulatorwerk zie ik mezelf niet doen."

"Ik wil het team [Williams F1] bedanken voor de kans die ze me hebben gegeven. Ik zal ontdekken wat de toekomst voor mij in petto heeft. Om in de Formule 1 terug te komen, was een lange reis, maar ik denk dat ik de juiste beslissing heb genomen. Ik heb besloten om de bladzijde om te slaan en dit is het resultaat. Terugkomen was de beste finale die ik verdiende en kon bedenken", aldus de enkelvoudig Grand Prix-winnaar.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.