Pirelli's Mario Isola: 'Het wordt een spannende finalerace'

Pirelli's Mario Isola: 'Het wordt een spannende finalerace'
©Pirelli F1 Media
25 nov 2018 - 07:38
Ries Boogert
DELEN

Toto Wolff vreest voor de alternatieve bandenstrategie van Max Verstappen. De Nederlander staat dan wel op de zesde plek van de grid, toch is er voor Wolff reden om voor de Nederlander te vrezen. Als enige uit de top zes start Verstappen op de hypersofts en de andere vijf staan op de ultrasofts.

Aangezien de Red Bulls altijd een zeer goed bandenmanagement hebben en ze gemiddeld langer op de banden kunnen blijven rijden, terwijl de concurrentie dat niet meer kan, is de vrees van de Mercedes-teambaas dus gegrond.

De snelste strategie is volgens Pirelli een eenstopper: Starten op de ultrasofts en dan na 18 a 22 ronden wisselen naar de supersofts.

"In theorie is dit de snelste strategie", verklaart Pirelli-baas Mario Isola. "Maar het hangt altijd af van de slijtage van hypersofts, vooral aan het begin van de race met veel brandstof in de tank."

Hoe dan ook, het wordt een spannende finalerace, zegt Isola: "In de race zal de baantemperatuur continu dalen, wat van invloed zal zijn op de slijtage van de banden. Kortom, de coureurs zullen later in de race in staat zijn meer te doen."

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019
Race 14:10 - 16:10
Bakoe / F1-weer
Baku City Circuit / 6,001 km
Race: 51 ronden / 306,051 km
F1 kalender 2019 downloaden
MEEST GELEZEN
22 apr. 18:39 - F1
Horner: "Verschil tussen Max en Mercedes-rijders is niet al te groot"
22 apr. 16:47 - F1
Red Bull-teambaas schaart zich wederom achter Pierre Gasly
22 apr. 17:50 - F1
Daniel Ricciardo zegt dat hij het racen nog niet verleerd is
23 apr. 06:04 - FE
Porsche test nieuwe FE-bolide op het Spaanse Circuit Calafat
23 apr. 04:43 - F1
Ondanks nieuwe achtervleugel nog steeds problemen voor Haas F1