Pierre Gasly verwacht in 2018 geen gridstraf meer
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Pierre Gasly verwacht in 2018 geen gridstraf meer

1 nov 2018 - 12:46
Ries Boogert

Ondanks dat Pierre Gasly afgelopen zondag vanaf - een haast kansloze - P20 aan de race in Mexico begon, wist hij - de aanstaande teamgenoot van Max Verstappen - toch een waardevol WK-punt binnen te slepen.

Pierre Gasly moest door een gridstraf in Mexico vanaf P20 aan zijn race op Autódromo Hermanos Rodríquez beginnen. En dat was de derde gridstraf op rij, maar Gasly denkt dat hij in Mexico zijn laatste gridstraf van 2018 heeft geïncasseerd.

"Ik denk dat ik in Mexico de laatste gridstraf van dit seizoen heb moeten incasseren", aldus de 22-jarige Toro Rosso-coureur tegenover Racefans.net. "Dat is ook de reden dat we daar [in Mexico] een nieuwe motor in gebruik namen. Nu hebben we nog twee motoren [in de poule] voor de laatste twee races."

"Hopelijk komt het allemaal goed, en ben ik instaat om vanaf een goede positie te starten. Met wat meer vermogen en een goede startpositie kunnen we optimistisch zijn. In de laatste twee races moeten we in staat te zijn om nog betere resultaten neer te zetten", aldus een optimistische Pierre Gasly.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media