Pierre Gasly verrast met P5: "Ik kijk uit naar de race op zondag"

Pierre Gasly heeft de afgelopen twee dagen vriend en vijand verrast. De 'geplaagde' Fransman wist maar niet hoe hij de Red Bull RB15 'aan de praat' moest krijgen. Maar het heeft er alle schijn van dat de Franse Red Bull-rijder eindelijk zijn 'mojo' weer heeft gevonden.

Pierre Gasly verrast met P5: "Ik kijk uit naar de race op zondag"
© Pirelli F1 Media

Tijdens alle sessies voor de Britse Grand Prix, die vooraf gingen aan de kwalificatie op Silverstone, was Gasly zijn teamgenoot Max Verstappen te snel af. Alleen tijdens de kwalificatie op zaterdagmiddag moest de Red Bull-rookie zijn meerdere weer erkennen in zijn Nederlandse teamgenoot.

Niettemin is het verschil - tussen hemzelf en Verstappen - een stuk kleiner als in de voorgaande Grands Prix. Een loftrompet voor hem zelf en het Red Bull-team mag dus absoluut best worden afgestoken. "Ik denk dat we een grote stap voorwaarts hebben gemaakt dit weekend", steekt Gasly van wal. "Het was belangrijk om een goede startpositie te vergaren."

"De vrije trainingen verliepen erg goed, we hebben sinds vrijdag goed gewerkt en ik was erg blij met de auto toen we de kwalificatie in gingen", vervolgt de Franse teamgenoot van Max Verstappen. "Mijn ronde in Q3 was niet perfect, maar we mogen tevreden zijn met de vijfde startpositie en daarnaast starten we ook nog op de medium banden."

"Het hele weekend is - tot nu toe - erg positief verlopen en alles wordt steeds beter. Dus nu richten we ons op morgen [zondag]. Onze racesnelheid is goed, zo bleek vrijdag en ik denk dat we een goede auto hebben en ik kijk erg uit naar de race op zondag", aldus Pierre Gasly.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET