Pierre Gasly na missen WK-punt: "Redelijk een lastige race"

Pierre Gasly moest vandaag op de blaren zitten, dankzij het Red Bull Racing-team. Tijdens de kwalificatie verrekende het team zich en kreeg Gasly zijn RB15 niet verder dan het eerste deel van de kwalificatie. De Fransman moest als gevolg daarvan vandaag als zeventiende aan zijn race in Australië beginnen.

Pierre Gasly na missen WK-punt: "Redelijk een lastige race"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Ondanks de misser van het team kon de Franse Red Bull-rijder in de race toch behoorlijk wat plaatsen goed maken. Maar in de eindfase van de race kwam Gasly Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat tegen. De Rus reed op de tiende positie en was niet van plan zijn positie op te geven, het ging immers om een felbegeerd WK-punt. En dat deed de Rus met succes, Gasly kwam als elfde over de meet en moest het doen met nul punten.

"Het was een redelijk lastige race voor mij. Door de grote achtervleugels kon ik de startlichten niet goed zien. Ik moest dus reageren op wat de anderen voor mij deden. Ik verloor hierdoor zelfs een paar plekken.", onthult Gasly. "Vervolgens kwam ik in verkeer terecht en zelfs met DRS kon ik hier niet inhalen. Toen bleef er ook nog wat rommel in mijn voorvleugel hangen en dat hielp me ook al niet. Ik probeerde van alles maar het was niet genoeg."

Intussen kijkt Gasly toch al weer uit naar de volgende race over twee weken. "Bahrein is een race die ik echt leuk vind. En nu hebben we gezien dat de auto competitief is dus we blijven er voor gaan, blijven gefocust en gaan er over twee weken vol in", aldus de gemotiveerde teamgenoot van Max Verstappen.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.