Pierre Gasly na F1-testweken: 'Ervaring is wat je sterker maakt'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Pierre Gasly na F1-testweken: 'Ervaring is wat je sterker maakt'

6 mrt 2019 - 10:34
Ries Boogert

Pierre Gasly zegt dat zijn doel voor 2019 is zich te ontwikkelen als Formule 1-coureur. De nieuwe teamgenoot van Max Verstappen vervangt in 2019 Daniel Ricciardo, die naar Renault verkaste.

Pierre Gasly werd na het besluit van Daniel Ricciardo door Red Bull naar voren geschoven als teamgenoot van Max Verstappen voor 2019. Maar intussen gaan er stemmen op dat het Red Bull-stoeltje zich toch iets te snel heeft aangediend.

Op de vraag of die wetenschap de druk voor hem groter maakt, antwoordt Gasly: "Ik denk van niet. Het is mijn tweede jaar in deze sport en je ontwikkelt je ieder jaar weer meer. Ervaring is wat je sterker maakt."

"Ja en het heeft met pure snelheid te maken, maar het heeft ook te maken met de auto leren kennen, je rijstijl aanpassen wanneer noodzakelijk en met de engineers samenwerken. Ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk alles onder de knie te krijgen", aldus Gasly.

Tijdens de wintertests in Barcelona vernielde de 23-jarige Fransman tweemaal de enige RB15. Vooral de laatste crash op de voorlaatste testdag zorgde voor redelijk wat frustratie bij Max Verstappen en zijn vader Jos.

Natuurlijk zijn we niet blij

Nadat bleek dat er niet voldoende reserveonderdelen in Barcelona beschikbaar waren, kon Max Verstappen op zijn laatste testdag alleen in de ochtend slechts 29 ronden rijden. "Natuurlijk zijn Red Bull en wij niet blij", aldus Jos Verstappen tegenover het Zwitserse Blick.

Pierre Gasly blijft ondanks de gebeurtenissen optimistisch en is van mening dat zijn plekje naast Max Verstappen terecht en verdiend is. "Ik ben altijd een optimistische jongen geweest", onthult Gasly tegenover het Spaanse Marca.

"Mijn doel is om verder te groeien als een coureur. Het is pas mijn tweede seizoen en ik heb nog veel te leren. Ik denk dat ik op de juiste plek terecht ben gekomen om dat te bewerkstelligen. Ik ben erg opgetogen om hier te zijn en zal alles geven voor het team", aldus Gasly.

Of de overstap van Toro Rosso naar het grote Red Bull Racing niet te veel druk met zich meebrengt is de Fransman duidelijk. "Nee, dat maakt gewoon onderdeel uit van het hele proces."

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media
18 mrt. 15:20
Helmut Marko: "Met deze auto kan Max voor de titel gaan"
18 mrt. 05:50
Lewis Hamilton reed met schade aan de W10 de race uit