Pierre Gasly: "Moeilijk te aanvaarden dat Anthoine er niet meer is"

Aanstaande maandag is het een jaar geleden dat Anthoine Hubert na een vreselijke crash om het leven kwam. De Franse coureur overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen nadat hij tijdens de tweede ronde van de F2-hoofdrace werd aangereden. Pierre Gasly kan maar moeilijk aanvaarden dat zijn vriend er niet meer is.

Pierre Gasly: "Moeilijk te aanvaarden dat Anthoine er niet meer is"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Anthoine Hubert overleed op 31 augustus 2019 nadat hij op Spa-Francorchamps tijdens de Formule 2-hoofdrace op zaterdag spinde en door Juan Manuel Correa in de flank werd geramd. Correa overleefde de klap, maar revalideert nog altijd. Anthoine Hubert overleed enkele uren na de crash.

"Als kind brachten we heel veel tijd samen door. Op de baan waren we rivalen, maar ik begrijp dat ik zonder Anthoine niet had kunnen bereiken wat ik nu heb. Het verlies ervan is erg moeilijk te aanvaarden", aldus Pierre Gasly. "We hebben elkaar constant gemotiveerd om het beter te doen op en naast de baan. Dankzij hem werd ik beter, leerde ik nog harder te werken. Hij maakte deel uit van mijn ontwikkeling en ik ben hem daarvoor erg dankbaar."

"Toen ik vandaag [donderdag] bloemen naar de plek van zijn ongeluk bracht, herinnerde ik me beelden van de uitzending. Ik zou willen dat het niet gebeurd was, maar de autosport is gevaarlijk", realiseert Gasly zich. "Ik herinnerde me hoe Anthoine en ik, samen met onze vrienden, een feest hadden op een zondagavond in Boedapest. Dit was de laatste keer dat ik hem zag. Anthoine was een van de eerste mensen die ik op de hoogte bracht over de overstap van Red Bull Racing naar Toro Rosso. Ik kan moeilijk geloven dat hij er niet meer is."

Zoals Pierre Gasly zelf omschrijft, is autosport gevaarlijk. Ondanks de tomeloze inzet van de FIA om autosport zo veilig mogelijk te maken, zijn er toch nog dodelijke slachtoffers te betreuren. Anthoine Hubert overleed op 31 augustus 2019. Hij werd 22 jaar.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Anthoine HubertF1 nieuws 2020Formule 1 2020Juan Manuel CorreaPierre GaslySpa-Francorchamps
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.